پژوهشگر پژوهشگاه قوه قضائیه:

مولفه اساسی تمدن‌سازی انقلاب اسلامی دین‌مداری و عدالت‌محوری است

داور درخشان گفت: مولفه اساسی تمدن‌سازی انقلاب اسلامی دین‌مداری و عدالت‌محوری است که به هیچ وجه پیش از انقلاب توجهی به آن نمی‌شد.
کد خبر: ۴۴۲۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵ - 15February 2021

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، داور درخشان حقوق‌دان و پژوهشگر پژوهشگاه قوه قضائیه در گفت‌وگو با رادیو انقلاب اظهار داشت: در بیانیه گام دوم اشاره شده که انقلاب وارد مرحله تمدن‌سازی شده، تمدن‌سازی نوین اسلامی را باید کلان‌تر نگاه کنیم.

وی افزود: مولفه اساسی تمدن‌سازی انقلاب اسلامی دین‌مداری و عدالت‌محوری است که به هیچ‌وجه پیش از انقلاب توجهی به آن نمی‌شد و رژیمی داشتیم که مبتنی بر لگدمال کردن عدالت بود که با هوشیاری ملت و رهبری داهیانه امام راحل آن رژیم نابود شد.

درخشان بیان کرد: مقام معظم رهبری اشاره می‌کنند که در تمدن‌سازی اسلامی معنویات را در کنار مادیات داریم و پیشرفت در کنار عروج اخلاقی مدنظر است؛ در چهار دهه‌ای که از عمر با برکت انقلاب می‌گذرد همواره سنگ‌اندازی‌های توسط دشمنان و نفوذی‌های داخلی انجام شده است.

پژوهشگر پژوهشگاه قوه قضائیه مطرح کرد: توجه به سبک زندگی اصیل اسلامی یکی از پایه‌های تمدن‌سازی است که مقام معظم رهبری بار‌ها بر آن تاکید کرده‌اند. کار جمعی، صداقت، نشاط اجتماعی و کرامت زن از دیگر پایه‌های تمدن سازی است که باید به آن توجه کرد.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه تمدن‌سازی اصیل اسلامی دو راهبرد را باید مد نظر قرار داد؛ اولین راهبرد مربوط به فکر است که از طریق ژرف‌نگری و توجه به تحصیل علم که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده‌اند؛ راهبرد دوم نیز در خصوص پرورش انسان است که از نقش علما در پیشبرد این راهبرد نباید غافل شد.

درخشان تصریح کرد: مقام معظم رهبری بار‌ها تاکید کرده‌اند که تمدن‌سازی به معنای کشورگشایی نیست بلکه تاثیر پذیرفتن ملل و اقوام مختلف از تفکرات اصیل اسلامی است که در این زمینه باید از خرافات و افکار انحرافی خودداری کرد. تمدن سازی نوین با شیوه‌ای نرم و با پمپاژ تفکر خود میان اقوام و تمامی شهروندان و انسان‌های حق طلب امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار