سخنگوی ناجا در نشست خبری:

اولین شهید زن پرستار از خانواده نیروی انتظامی بود/ بی‌توجهی ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو به محدودیت‌های کرونایی

سردار حاجیان با بیان اینکه بیش ار ۲۲۵ هزار بیمار مشکوک به کرونا در ۹ بیمارستان ناجا پذیرش شدند، گفت: اولین شهیده مقابله با کرونا از خانواده نیروی انتظامی است.
کد خبر: ۴۴۲۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷ - 15February 2021

اولین شهید زن پرستار از خانواده نیروی انتظامی بود/ بی‌توجهی ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو به محدودیت‌های کروناییبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ دوم پاسدار «مهدی حاجیان» سخنگوی ناجا در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع اقدامات یک ساله نیروی انتظامی در مقابله با ویروس کرونا در کشور که صبح امروز (دوشنبه) در ستاد فرماندهی ناجا برگزار شد، اظهار داشت: تقریبا یک سال از ورود ویروس کرونا به کشور می‌گذرد و متاسفانه تعدادی از هموطنان خود را در این مدت از دست دادیم. اولین شهید زن پرستار از خانواده نیروی انتظامی بود و دختر یکی از پرسنل ناجا بود که جان خود را فدای سلامت جامعه کرد.

وی گفت: ماموریت نیروی انتظامی از مرز تا مرکز کشور تداوم دارد؛ زمانی که بحران کرونا در کشور شیوع پیدا کرد یک نگرانی در جامعه ایجاد شد و در راستای کنترل آن محدودیت‌هایی ابلاغ شد که نیروی انتظامی وظیفه اعمال آن‌ها را داشت.

سردار حاجیان با بیان اینکه در زمان بحران کرونا نیروی انتظامی به‌صورت آماده باش بود، بیان داشت: با فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا (ع) در سطح نیرو‌های مسلح تشکیل شد.

وی گفت: ۹۲۸ جلسه در قرارگاه امام رضا (ع) برگزار شد و وظایف ناجا در بحث محدودیت‌ها مشخص شد و با تمام تجهیزات و امکانات در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفت.

سخنگوی ناجا افزود: بیش ار ۲۲۵ هزار بیمار مشکوک کرونا به ۹ بیمارستان ناجا مراجعه کردند؛ همچنین بیش از هفت هزار نفر در سطح بیماستان‌های ناجا بستری شدند.

سردار حاجیان خاطرنشان کرد: پنج هزار پزشک و پرستار در قالب ۷۲ گروه به بیماران کرونایی خدمات رسانی کردند؛ همچنین ۲۴۸ پزشک و پرستار در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دادیم.

وی با بیان اینکه بیش ار ۵۱۸ هزار نیرو در هزار و ۹۸۵ نقطه از کشور مستقر بودند، گفت: شش هزار ۵۰۰ هزار نیروی در ایست و بازرسی در داخل و بیرون شهرها مستقر بودند و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا را اجرا کردند.

سردار حاجیان ادامه داد: یک میلیون و ۳۶۸ بازدید از صنوف صورت گرفت و از این تعداد ۳۴ هزار واحد صنفی پلمپ شدند و ۷۴۵ هزار واحد تذکر شفاهی دریافت کردند.

بی‌توجهی ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو به محدودیت‌های کرونایی

سخنگوی ناجا در خصوص قاچاق دارو تصریح کرد: در این حوزه نظارت‌های دائمی داشتیم و بیش از ۲۲ میلیون ماسک احتکار شده کشف و ضبط شد؛ همچنین یک میلیون ۲۷۳ هزار لیتر مواد شوینده کشف شد.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته شش میلیون و ۵۰۹ خودرو محدویت‌های کرونایی را نادیده گرفتند، گفت: پس از پایش‌های صورت گرفته چهار میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو اعمال جریمه شدند.

تمدید طرح تحویل موتور سیکلت‌های رسوبی

سردار حاجیان با بیان اینکه طرح تحویل موتور سیکلت‌های رسوبی تمدید شده است، اظهار داشت: تاکنون ۶۹ هزار و ۵۵۸ موتور سیکلت رسوبی پس از احراز هویت تحویل صاحبان آن‌ها داده شد‌.

سخنگوی ناجا با بیان اینکه ۵۲۰ هزار پرونده به مراکز مشاوره در سراسر کشور ارجاع داده شده است، گفت: خوشبختانه با تلاش همکارانم ۳۳۰ هزار پرونده منجر به صلح شد.

دستگیری دو هزار و ۲۶۶ محتکر اقلام پزشکی

وی با اشاره به اینکه خدشه دار کردن آرامش عمومی، آزادی و امنیت جامعه خط قرمز پلیس است، افزود: پلیس با کسانی که به هر دلیلی بخواهد موجبات ناراحتی مردم را ایجاد کند مقتدرانه برخورد خواهد کرد.

سردار حاجیان گفت: بر اساس قانون اگر جرمی صورت گیرد پلیس باید بلافاصله با آن برخورد کند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص آمار اینکه چه تعداد محتکر کالای پزشکی توسط پلیس دستگیر شدند، گفت: دو هزار و ۲۶۶ محتکر دستگیر و دو هزار و ۴۴ پرونده تشکیل شده است.

سردار حاجیان در خصوص پیام کشف حجاب تصریح کرد: در قانون جرم‌انگاری صورت گرفته است؛ سامانه ناظر در پلیس برای نظارت بر کشف حجاب طراحی شده است.

سخنگوی ناجا بیان داشت: سامانه پیامک کشف حجاب ایراد داشت که ایراد آن برطرف شده است؛ کسانی که پیامک دریافت کردند باید به محل‌هایی که مشخص شده است مراجعه کنند.

تشریح آخرین پرونده برخورد نماینده مجلس با سرباز راهور

وی در پاسخ به سوالی درباره برخورد نماینده مجلس با سرباز راهور گفت: سرباز راهور وظیفه قانونی خود را اجرا کرده و خودرو مجوز ورود به خط ویژه را نداشته است.

سردار حاجیان اضافه کرد: قانون برای همگان یکسان است و مجوز تردد برای کسانی که شرایط داشته باشند صادر خواهد شد.

سخنگوی ناجا خاطرنشان کرد: ناجا با قاطعیت از حق کارکنان خود دفاع خواهد کرد؛ فرآیند این پرونده در حال پیگیری است.

وی گفت: هیچ مجوزی برای عبور نمایندگان از خط ویژه داده نشده است و موضوعات فضای مجازی کذب است.

سردار حاجیان گفت: عکسی که از دیدار عنابستانی نماینده مجلس و سردار اشتری در فضای مجازی پخش شده برای پنج ماه گذشته است.

سخنگوی ناجا با بیان اینکه حمایت ما از سرباز بر اساس قانون است و حمایتی احساسی نیست، گفت: اجرای قانون کاری بسیار سخت است و در قانون آمده است که باید از مجری قانون حمایت شود؛ همچنین در قانون آمده در صورتی که به مجری قانون تعرض شود باید با آن شخص برخورد شود.

تذکر لسانی به بیش از ۲ میلیون نفر

وی در پاسخ به سوالی درباره جریمه رانندگانی که در پمپ بنزین‌ها از ماسک استفاده نمی‌کنند جریمه شدند، گفت: این موضوع کذب است؛ پلیس براساس وظیفه ای که دارد بیش از دو میلیون و ۱۸۰ هزار تذکر لسانی به مردم داده شده است.

سردار حاجیان در پاسخ به سوالی درباره مخدوش کردن پلاک خودروها گفت: کسانی که پلاک خودرو را مخدوش میکنند جرم است و پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

سخنگوی ناجا گفت: پلیس وظیفه پیشگیری از جرم و کشف جرم را بر عهده دارد؛ افزایش ۱۵ درصدی در کشف جرم داشتیم.

سازمان‌ها باید سهم خود در پیشگیری از جرم را اجرا کنند

وی با بیان اینکه باید سهم سازمان‌ها در پیشگیری از جرم مشخص شود، گفت: سازمان‌هایی که مستقیم و غیر مستیقیم در پیشگیری از سرقت سهم دارند آن را اجرا کنند؛ وضعیت معیشتی، بیکاری و اعتیاد بر افزایش سرقت تاثیر گذار است.

سردار حاجیان گفت: محدوده‌هایی که نقاط قرمز و زرد است، راننده موظف است ماسک داشته باشد و در صورتی که راننده مسافر همراه داشته باشد و ماسک نزده باشد جریمه خواهد شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار