کاروان لجستیک ارتش آمریکا در بغداد هدف قرار گرفت

کاروان لجستیک ارتش آمریکا، امروز (دوشنبه) در بغداد هدف قرار گرفت.
کد خبر: ۴۴۳۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸ - 15February 2021

یک کاروان لجستیک دیگر ارتش آمریکا در بغداد هدف قرار گرفتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، برخی منابع عراقی از حمله به یک کاروان لجستیک ارتش آمریکا در پایتخت عراق خبر دادند.

کانال تلگرامی «صابرین‌نیوز» در این خصوص گزارش داد که این کاروان در منطقه «یوسفیه» بغداد هدف قرار گرفت.

طی ماه‌های اخیر کاروان‌های حامل تجهیزات لجستیک برای نظامیان آمریکایی مستقر در پایگاه‌های نظامی مختلف در عراق بارها به‌صورت هفتگی و بعضا روزانه هدف انفجار بمب‌های تعبیه‌شده کنار جاده قرار گرفته‌اند.

این کاروان‌ها عمدتا از مرز سوریه در غرب عراق یا مرز کویت در جنوب این کشور، وارد عراق می‌شوند.

گروه‌های عراقی پیش از این اعلام کرده بودند که مهلت ارائه شده به دولت «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق برای اخراج نیروهای آمریکایی به پایان رسیده است.

بعد از حملات تروریستی ائتلاف آمریکا علیه نیروهای مقاومت و شهادت شماری از نیروهای حشدالشعبی عراق و همچنین شهادت سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» نائب رئیس شهید حشدالشعبی در سیزدهم دی ۱۳۹۸، پارلمان عراق با طرح خروج نیروهای آمریکایی از عراق در پانزدهم همان ماه موافقت کرد و از دولت بغداد خواست آن را اجرایی کند.

بسیاری از گروه‌های عراقی، نیروهای آمریکایی حاضر در این کشور را اشغالگر می‌دانند و بر خروج فوری این نیروها از خاک کشورشان تاکید دارند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها