مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

شاعران و نویسندگان در انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به آیندگان نقش بیشتری دارند

سرهنگ پاسدار محسن رشیدی گفت: برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان امروز و آیندگان، هنرمندان، شاعران و نویسندگان می‌توانند بیشترین نقش را ایفا کنند.
کد خبر: ۴۴۳۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۳ - 15February 2021

برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به آیندگان شاعران و نویسند گان می‌توانند بیشترین نقش را ایفا کنند

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان  در آئین اختتامیه مرحله استانی نهمین دوره جایزه ادبی یوسف و بیست و دومین جشنواره شعر دفاع مقدس، اظهار داشت: فراخوان این دو جشنواره ادبی، در نیمه دوم آبان از طریق تبلیغات میدانی، خبرگزاری‌ها و فضای مجازی منتشر شد.

وی افزود: در راستای برگزاری این دو جشنواره، 93 شعر در قالب‌های مختلف شعر کلاسیک، نو و همچنین 68 اثر داستان کوتاه دفاع مقدس به دبیرخانه ارسال شد.

رشیدی گفت: آثار شعر و داستان ارسال شده به دبیرخانه، در دو سطح و دو مرحله داوری شدند؛ در بررسی نوبت اول آثاری که از حداقل های فنی و ادبی محروم بودند، حذف و آثاری که از قوام و استحکام بیشتری برخوردار بودند به مرحله  نهایی داوری راه پیدا کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان تصریح کرد: در نهایت با نظر هیئت داوران، پنج اثر داستانی و هشت شعر از شش شاعر هم استانی برگزیده و به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

وی با بیان اینکه بیشترین آثار ارسالی به اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، از نویسندگان و شاعران شهرستان‌های خرم آباد و الیگودرز است، خاطرنشان کرد: امیدواریم انجمنهای ادبی در همه شهرهای استان بیش از گذشته فعال و پویا باشند.

این مسئول افزود: برای انتقال ارزشهای دفاع مقدس به نسل جوان امروز و آیندگان، هنرمندان، شاعران و نویسندگان می‌توانند بیشترین نقش را ایفا کنند.

رشیدی بیان کرد: آثار برگزیده مرحله استانی نهمین جشنواره جایزه ادبی یوسف و بیست و دومین جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت در دو کتاب چاپ خواهند شد.

خاطرنشان می‌شود: برگزیدگان مرحله استانی نهمین دوره  جایزه ادبی یوسف در استان لرستان، «لیلا غلامی»، «سید مهدی موسوی»، «ناهید گودرزی»، «مریم حسنوند» و «نیلوفر علیپور» و برگزیدگان مرحله استانی بیست و دومین جشنواره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت «سید ابراهیم موسوی»، «عباس آتشی»، «فرزانه شهسواری»، «سیده فرشته حسن زاده»، «علیرضا حکیم» و «اکرم احمدی» هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها