در تماس با مسرور بارزانی؛

«بلینکن» به حمله خمپاره‌ای اربیل واکنش نشان داد

وزیر خارجه آمریکا می‌گوید از حمله به پایگاه نظامی آمریکا در اربیل به خشم آمده و در تماس با نخست وزیر اقلیم کردستان عراق، خواستار تحقیق و مجازات عاملان این اقدام شده است.
کد خبر: ۴۴۳۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹ - 16February 2021

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از رویترز، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا می‌گوید که دولت واشنگتن از حمله خمپاره‌ای شب گذشته به پایگاه نظامیان این کشور در منطقه اقلیم کردستان عراق به خشم آمده است.

وی در این باره افزود: با مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم تماس گرفتم تا درباره این واقعه صحبت کرده و از هرگونه تلاش برای تحقیق و در نهایت واداشتن عاملان حادثه به پاسخگویی، حمایت کنم.

ائتلاف آمریکایی در عراق از کشته شدن یک پیمانکار غیرنظامی و زخمی شدن ۵ پیمانکار دیگر و همچنین یک نظامی آمریکایی در حمله خمپاره‌ای به اطراف فرودگاه اربیل و پایگاه حریر خبر داد.

در همین حال، کانال تلگرامی «صابرین نیوز» هم به نقل از یک منبع مطلع گزارش داد که در جریان عملیات راکتی علیه پایگاه آمریکایی در اربیل عراق، یک فروند هواپیمای سوپر کِی‌اِن‌سی ۳۵۰ متعلق به سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) آسیب جدی دیده و یک فروند پهپاد ام‌کیو ۱ سی نابود شده است.

این در حالی است که پیش از این، یک گروه عراقی تازه تأسیس با نام «سرایا اولیا الدم» مسئولیت حمله به اربیل را برعهده گرفت و افزود که اشغالگران آمریکایی در هیچ جای عراق امنیت نخواهند داشت.

انتهای پیام/ ۴۶۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار