سید مسعود شجاعی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

افول آمریکا سوژه مورد علاقه هنرمندان جهان/ شرکت هنرمندان ۵۰ کشور در بخش کارتون

دبیر بخش کارتون و کاریکاتور ششمین جشنواره هنر مقاومت با تاکید براینکه افول آمریکا سوژه مورد علاقه‎ هنرمندان جهان در جشنواره هنر مقاومت بوده است، گفت: هنرمندان ۵۰ کشور در بخش کارتون به جشنواره هنر مقاومت آثار خود را ارائه کردند.
کد خبر: ۴۴۳۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳ - 16February 2021

گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس- ولی منصوریان؛ نمایشگاه ششمین جشنواره هنر مقاومت به دبیری مسعود نجابتی در خانه هنرمندان ایران گشایش یافت.

مسعود نجابتی دبیر کل این جشنواره در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس با بیان اینکه دوره ششم جشنواره هنر مقاومت به همت بنیاد فرهنگی روایت برگزار شده است، اظهار داشت: در این دوره سیاست‌های کلی دوره قبل یعنی تمرکز بر ظرفیت‌های کشور یعنی جوانان و شناخت استعدادهای رشته‌های مختلف در شهرستان‌ها و حتی سفر به برخی از شهرها اتفاق افتاده است.

وی افزود: در رشته‌های مختلف در جشنواره سعی کردیم با استفاده از ظرفیت شبکه‌های موجود کشور برنامه‌ها را ادامه دهیم و هنرمندان را درگیر جشنواره هنر مقاومت کنیم. دو رشته‌ طراحی صنعتی و کتیبه و پرچم به‌تازگی به جشنواره اضافه شده است که موجب اتفاقات تازه‌ای در فضای تجسمی شده است.

افول آمریکا سوژه مورد علاقه هنرمندان جهان/ شرکت هنرمندان ۵۰ کشور در بخش کارتون

این هنرمند کشورمان تاکید کرد: در این دوره جشنواره نگاه کاربردی و مردمی بودن را مدنظر داشته و این نگاه را همچنان در اولویت قرار داده‌ایم و امیدواریم نهایتا منجر به اتفاقات خوبی شود. اعلام می‌کنیم که آمادگی داریم تا آثار این جشنواره را برای نمایش در کشورهای مختلف در اختیار مجموعه‌‌های مختلف قرار دهیم.

نجابتی با تاکید براینکه کاربردی بودن آثار جشنواره ویژگی این دوره از جشنواره هنر انقلاب است، عنوان کرد: در جشنواره هنر انقلاب موضوعات انتخاب شده به مسائل روز کشور می‌پردازد که نمونه آن‌ها شهادت حاج قاسم سلیمانی است و یا بخش های عکاسی کرونا و کمک‌های مومنانه محوریت قرار داده شد.

وی به طراحی پرچم فتح در بخش پرچم و کتیبه ششمین جشنواره هنر مقاومت اشاره کرد و گفت: جریان هنرمندان جبهه انقلاب اسلامی این سال‌ها موضع هنر را از حالت دفاعی بیرون آورده‌اند. شاهد بوده‌ایم که همواره دشمن در عرصه جنگ فرهنگی به ما حمله می‌کرد و ما تنها در موضع تدافعی پاسخ می‌دادیم اما امسال در برخی از موضوعات جشنواره که نمونه آن بخش پرچم و کتیبه است پرچم فلسطین طراحی شد که برای دشمن وحشتناک است.

دبیرکل جشنواره هنر مقاومت در پاسخ به اینکه هنر انقلاب هنر مردمی است و آثار این جشنواره چقدر در اماکن عمومی دیده شده است؟ گفت: در دوره گذشته جشنواره این توفیق را داشتیم که آثار را در بسیاری از بقاع متبرکه از حرم امام رضا علیه السلام و حضرت معصومه (س) در قم و دیگر امامزادگان به نمایش عمومی بگذاریم اما امسال به دلیل شرایط کرونایی محدودیت‌هایی به‌وجود آمد.

شجاعی طباطبایی: افول آمریکا سوژه مورد علاقه هنرمندان جهان
«سید مسعود شجاعی طباطبایی» دبیر بخش کارتون و کاریکاتور ششمین جشنواره هنر مقاومت نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس با بیان این که در این بخش میزبان بیش از هزار اثر باموضوع مدافعان سلامت و افول آمریکا بوده‌ایم، اظهار داشت: هنرمندان ۵۰ کشور دنیا در این بخش حضور پیدا کردند که حدود ۱۲۰ اثر برگزیده شناخته شد.

افول آمریکا سوژه مورد علاقه هنرمندان جهان/ شرکت هنرمندان ۵۰ کشور در بخش کارتون

وی با تاکید براینکه اقبال هنرمندان در بخش کارتون و کاریکاتور مربوط به موضوع افول آمریکا بود، افزود: کارهای خیلی خوبی در این بخش وجود داشت؛ در این بخش و در میان آثار رسیده تعبیر مشخصی از افول آمریکا دیده می‌شد که تبعیض نژادی، بی‌هویتی و فاصله طبقاتی از جمله آن مفاهیم بود که در آثار دیده می‌شد.

دبیر بخش کارتون و کاریکاتور ششمین جشنواره هنر مقاومت به حضور برخی از هنرمندان بزرگ و شاخص دنیا در این جشنواره اشاره کرد و ادامه داد: آثار عموماً نشان دهنده افول آمریکا و کرونا و نگاه استعماری آمریکایی بودند. خوشحالم از اینکه در ششمین جشنواره حرکت خیلی خوبی شکل گرفت. کتاب الکترونیکی در بخش کارتون و کار تهیه می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها