سردار کارگر مطرح کرد؛

لزوم استفاده از فضای مجازی جهت ترویج فرهنگ دفاع مقدس/ باید به فضای مجازی به عنوان یک فرصت نگاه کنیم

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه باید به فضای مجازی به عنوان یک فرصت نگاه کنیم، گفت: ما باید شبکه ملی امن، پاکیزه، مصون و ارزان داشته باشیم تا افراد بتوانند با کمترین هزینه از این فضا بهره‌ معنوی ببرند.
کد خبر: ۴۴۳۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲ - 16February 2021

باید به فضای مجازی به عنوان یک فرصت نگاه کنیمبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی با اشاره به اهمیت فضای مجازی اظهار داشت: فضای مجازی امروز جزئی از واقعیت‌های جامعه است و ما باید از این فضا به‌عنوان یک فرصت استفاده کنیم.

سردار کارگر با تاکید بر استفاده حداکثری از فضای مجازی جهت تبیین و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جبهه مقاومت، افزود: امروز اگر از این فرصت استفاده بهینه نکنیم، قطعا این فرصت به یک تهدید تبدیل خواهد شد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه ما به‌هیچ‌وجه به‌دنبال ایجاد محدودیت در فضای مجازی نیستیم، تصریح کرد: فضای مجازی امروز از ضروریات زندگی انسان‌هاست و ما بر مصون‌سازی این فضا تاکید داریم؛ چرا که همواره عده‌ای سودجو هستند که اهدافی شوم را در این فضا دنبال می‌کنند‌.

وی فضای مجازی را یکی از بهترین بسترهای ارتباط‌گیری با نسل جوان عنوان کرد و افزود: ما باید به لحاظ فنی و محتوایی خود را جهت حضور موثر در این فضا تجهیز کنیم و خوراک و تغذیه مناسب فرهنگی را به نسل جوان ارائه دهیم.

سردار کارگر پاکیزه‌سازی این فضا را از دیگر ملزومات بهره‌گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی دانست و گفت: باید شبکه ملی امن، پاکیزه، مصون و ارزان داشته باشیم تا افراد بتوانند با کمترین هزینه از این فضا بهره معنوی ببرند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به گسترده‌گی فضای مجازی عنوان کرد: فضای مجازی دیگر محدود به شبکه‌های اجتماعی نیست و امروز با توجه به شیوع ویروس کرونا، همگان بیشتر متوجه اهمیت این فضا شده و همانطوری که می‌بینیم بسیاری از فعالیت‌ها اعم از کارهای بانکی، ثبت‌نام دانشگاه‌ها و مدارس، برگزاری کلاس‌های آنلاین و حتی ویزیت مجازی بیمار توسط پزشک در این فضا صورت می‌گیرد.

وی اهمیت بهره‌گیری از فضای مجازی را هم‌چون استفاده از اکسیژن برای بدن موضوع حیاتی امروز جوامع انسانی برشمرد و گفت: همانطوری که در بسیاری از امور امروز نیاز به استاندارسازی و اعتباربخشی داریم در این فضا که با روح و روان جوانان و خانواده‌های ما ارتباط مستقیم دارد نیز نیازمند مصونیت‌سازی و استاندارد‌سازی محتوایی هستیم که امیدواریم با تلاش مسئولان این امر مهم انجام شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی در حوزه دفاع مقدس، گفت: فعالیت‌های محتوایی در این حوزه باید مختصر و مفید و حاوی پیام موثر باشد؛ چرا که دفاع مقدس جاذبه‌های فراوانی دارد و نماد همه ارزش‌های اخلاقی و اسلامی است.

وی افزود: دفاع مقدس را باید با هنر و تکنیک در فضای مجازی به تصویر کشید؛ چرا که سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفتند: جامعه آخرالزمان در دفاع مقدس قابل مشاهده است.

سردار کارگر با تاکید بر اهمیت فعالیت در فضای مجازی گفت: مهم‌ترین مسئله در فضای مجازی آموزش صحیح و غنای محتوایی است که باید در نظر گرفته شود.

وی در این رابطه افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اهمیت فعالیت در فضای مجازی فرمودند اگر نبود مسئولیت فعلی، مصمم بودم تا در حوزه فضای مجازی عهده دار مسئولیت شوم و فعالیت کنم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه افتتاح تلویزیون اینترنتی را کار بسیار مهمی برشمرد و بر ضرورت غنای محتوایی فعالیت ها در فضای مجازی تاکید کرد.

وی در پایان ضمن مثبت ارزیابی کردن فعالیت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حوزه فضای مجازی گفت: تاکنون کارهای مطلوبی در حوزه دفاع مقدس و جبهه مقاومت انجام گرفته است و امیدواریم بتوانیم با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها در صدور ارزش‌هایمان نهایت پیشرفت را داشته باشیم.

انتهای پیام/221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار