هدایت‌خواه:

«ولایتمداری» مانع انحراف ملت در بروز فتنه‌هاست

دبیر جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی در استان کهکیلویه و بویر احمد گفت: در هر روزگاری، ولی پرچم‌دار حق است و کسانی که روحیه ولایتمداری را در خودشان افزایش دهند، هنگام بروز فتنه‌ها دچار انحراف نخواهند شد.
کد خبر: ۴۴۳۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱ - 16February 2021

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، ستار هدایت‌خواه دبیر جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی در استان کهکیلویه و بویر احمد در برنامه خیابان انقلاب اظهار داشت: موضوع بصیرت با علم و آگاهی متفاوت است و برخی افراد هستند که خیلی از مسائل را می‌دانند، اما در موقع تشخیص و اقدام، نمی‌توانند درست عمل کنند. تشخیص حق از باطل و تشخیص وظیفه اصلی هر انسانی و وظیفه اول و موقعیت اقدام و انجام وظیفه، مولفه‌هایی هستند که بصیرت را شامل شوند.

وی ادامه داد: بصیرت نیاز به زمینه‌سازی‌های درونی و باطنی دارد که با روند تربیتی تحقق می‌یابد. در این مسیر تربیتی باید ساز و کار‌هایی فراهم باشد که آحاد جامعه بر اساس مبانی دینی و الهی و انقلابی تصمیم بگیرند. قاعدتا بخشی از فعالیت‌ها باید به ترویج فرهنگ قرآنی معطوف شود و بخش دیگری از این زمینه‌سازی‌ها معطوف به نیت‌ها و انگیزه‌هاست. روحیه اخلاص نیز از عوامل مهم در بصیرت است و یکی از موضوع‌های مهم کسب اخلاص، تقواپیشگی است.

هدایت‌خواه بیان داشت: بصیرت از اموری نیست که صرفا با گفتن و شنیدن حاصل شود و در یک فرایند تربیتی، عملی است که رخ می‌دهد؛ از جمله فتنه‌شناسی که در روزگار ما اتفاق می‌افتد که در این زمینه نیاز هست با کمک مبانی اندیشه‌های دینی به مقابله با این فتنه‌ها برآییم. فتنه قدرت تشخیص را از انسان می‌گیرد و حق و باطل را با هم می‌آمیزد. ما در آموزه‌های دینی‌مان در این مسئله شاخص داریم که آن، «ولایت» و «ولایتمداری» است و در هر روزگاری، ولی پرچم‌دار حق است و کسانی که روحیه ولایتمداری را در خودشان افزایش دهند، هنگام حضور فتنه‌ها دچار انحراف نخواهند شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار