دهقانکار در نشست خبری جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی:

رئیس جمهور از برگزیدگان کتاب سال تقدیر می‌کند/ برگزیدگان جوایز ادبی نخبه می‌شوند

مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با اعلام این خبر که برگزیدگان جایزه کتاب جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان نخبه تلقی خواهند شد، گفت: رئیس جمهوری از برگزیدگان جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران تقدیر می‌کند.
کد خبر: ۴۴۳۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱ - 16February 2021

به گزارش خبرنگار فرهگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری سی و هشتمین دوره «جایزه کتاب جمهوری اسلامی ایران» و بیست و هشتمین دوره جایزه «کتاب سال جمهوری اسلامی» صبح امروز در محل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد.

ایوب دهقان‌کار: ایران مرکز پژوهش درباره اسلام است

در ابتدا، «ایوب دهقان‌کار» مدیر عامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در سخنانی اظهار داشت: جایزه کتاب سال جایگاه خودش را در میان رویدادهای فرهنگی کشور و جهان باز کرده است. پیام این اتفاقات یعنی اینکه در بخش داخلی «کتاب و تحقیق در کشور این پویاست» که نشانه آن برگزاری مستمر این رخداد است.

وی درخصوص پیام بین‌المللی این جایزه افزود: بخش بین‌المللی این جایزه نشان می‌دهد کشور ایران مقصد نخبگانی، پژوهش و آکادمیک اندیشمندان جهان است. شاهد مسائل این ادعا داوری ده هزار اثر علمی فاخر توسط هیئت علمی و داوران این جایزه است. حضور حدود دو هزار اثر با موضوع ایران نشان می‌دهد که ایران مقصد پژوهش در حوزه اسلام است.

دهقان کار به ویژگی این دوره جایزه کتاب سال اشاره کرد و ادامه داد: اتفاق بی‌نظیر جایزه این است که این به‌عنوان یک رویداد نخبگانی در کشور شناخته شد. البته این اتفاق باید خیلی زودتر از این پذیرفته می‌شد اما خوشبختانه برگزیدگان این رویداد به‌عنوان نخبگان پذیرفته خواهند شد.

مدیر عامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران تصریح کرد: یکی از برنامه‌هایی که ما به‌دنبال آن بودیم مزیت‌سازی جشنواره‌های ادبی بود؛ معتقدیم جایزه‌های ادبی کشور از جمله جایزه ادبی جلال آل احمد و جشنواره‌های فجر و ... به‌اندازه کافی برند و شناخته هستند لذا به‌دنبال تقویت این برندها و افزایش مزیت‌های آن برای برگزیده‌ها بودیم که امروز بخشی از آن تحقق پیدا کرد.

دهقان‌کار شناخته شدن برگزیدگان این جایزه به‌عنوان نخبه را یک برندینگ تلقی کرد و که موجب تقویت جریان ادبی کشور خواهد شد. امسال همانند سال‌های گذشته جایزه کتاب سال به موقع برگزار می‌شود که روز شنبه در محل مجموعه ریاست جمهوری با حضور منتخبی از برگزیدگان خواهد بود. امسال نخبگان بین‌المللی در آیین اختتامیه حضور ندارند و منتخب برگزیدگان جوایز را از دست رئیس جمهور دریافت می‌کنند.

وی در ادامه به فعالیت جدید موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران اشاره کرد و افزود: طرح زمستانه کتاب به‌تازگی کلید خورده است که اطلاع‌رسانی‌ این طرح شروع شده است و خواهش می‌کنیم امسال اهالی رسانه در این رخداد که از نهم اسفند آغاز خواهد شد در کنار ما باشند. شروع فعالیت‌های ما با طرح بهاره بود که پایان آن طرح زمستانه است.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها