ماجرای حضور سردار سلیمانی در یادواره ۱۷۴۷ شهید شهرستان بابل

هرچه به اسفندماه نزدیک می‌شویم یاد وخاطره سردار شهید سلیمانی در دل مازندرانی‌ها تازه می‌شود، اسفند ۹۷ و سخنرانی سردار در یادواره همرزمان شهیدش از یادنرفتنی است.
کد خبر: ۴۴۳۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۹ - 17February 2021

ماجرای حضور سردار سلیمانی در یادواره ۱۷۴۷ شهید شهرستان بابلبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‎پرس، حضور و سخنرانی سردار شهید سلیمانی در یادواره هزار و۷۴۷ شهید شهرستان بابل در اسفندماه ۹۷ از یاد وخاطره مردم مازندران نخواهد رفت ودر آن روز، جمعیت زیادی از پیروجوان از اقصی نقاط استان واستان‌های همجوار خود را به مصلی رسانده بودند تا با سردار دل‌ها تجدید میثاق کنند.

طی سال‌های قبل از ۹۷ نیز پیگیری‌های زیادی برای حضور سردار سلیمانی در مازندران صورت گرفت و هربار به دلایلی سردار از آمدن خودداری می‌کرد، اما راز این نیامدن را پس از شهادت سردار برخی از همرزمان بیان کردند که سردار از خانواده‌های شهدای مدافع حرم استان مازندران که پیکر‌های مطهر جوانانشان به میهن برنگشته بود، شرم داشت.

سرهنگ علیرضا مرادی مسئول هیئت رزمندگان مازندران در گفت‌وگویی به موضوع حضور سردار سلیمانی در یادواره سرداران و شهدای مازندران و مدافعان حرم استان وشهرستان بابل اشاره کرد و گفت: اسفندماه برای مردم استان یادآور حضور سردار دل‌ها، شهید سلیمانی بوده و این خاطره شیرین و ماندگار شده است.

وی با بیان اینکه چندین سال قبل نیز برای حضور سردار سلیمانی در یادواره شهدای شهرستان پیگیری صورت می‌گرفت، ادامه داد: هربار که دعوت صورت می‌گرفت سعادت نبود که در خدمت ایشان باشیم.

مرادی با بیان اینکه در سال ۹۷ که موضوع حضور سردار سلیمانی مطرح شده بود، برخی از مسئولان استانی عنوان می‌کردند که تاکنون دعوت‌های زیادی از ایشان صورت گرفت و هربار محقق نشده است، افزود: سال ۹۷ پیگیری ویژه‌ای صورت گرفت تا شاهد حضور سردار باشیم.

مسئول هیئت رزمندگان مازندران با عنوان اینکه نامه‌ای با امضای مسئولان استانی برای دعوت از سردار سلیمانی تهیه و ارسال شد و علاوه براینکه از کانال‌های متعدد پیگیری کردیم، گفت: چندگروه پیگیر حضور سردار سلیمانی برای یادواره شهدا بودند و نامه را در کارتابل سردار سلیمانی قرار دادیم.

پاسخ سردار سلیمانی برای حضور در یادواره ۱۷۴۷ شهید شهرستان بابل

وی با عنوان اینکه نامه چند روز در کارتابل سردار مانده بود و وی در محل کارش حضور نداشت، یادآور شد: تا اینکه پس از پیگیری‌های متعدد، عصر یکی از روز‌های بهمن ماه به ما خبر دادند که مهمان و سخنران مراسم در بابل حضور خواهند یافت.

مرادی تصریح کرد: با شنیدن این خبر دوباره برای صحت وسقم قضیه پیگیر شدیم و و سردار سلیمانی در ذیل نامه دعوت برای یادواره شهدای مدافع حرم مازندران وبابل نوشته بودند «اگر عمری باقی بماند، حضور خواهم یافت».

مسئول هیئت رزمندگان یادآور شد: پس از اعلام حضور سردار، کارگروه‌های مختلفی تشکیل شد و سریع نسبت به انجام تبلیغات اقدام کردیم و یک هفته زودتر کار‌های تبلیغاتی را آغاز کردیم.

وی گفت: سه برنامه برای حضور سردار از جمله سخنرانی در مصلی، نشست با فرماندهان دفاع مقدس و نشست با خانواده‌های شهدای مدافع حرم برنامه ریزی شده بود.

مسئول هیئت رزمندگان مازندران با بیان اینکه شاهد جمعیت باشکوه وبی نظیر در مراسم بودیم، ادامه داد: بسیاری از افراد در این مراسم عاشقانه ودلی شرکت کرده بودند و مراسم بی نظیری در شهرستان برگزار شد که در خاطره‌ها ماندگار شده است.

مرادی در بخشی دیگری از گفتگو به فلسفه ایجاد هیئت رزمندگان اشاره کرد و با بیان اینکه هیئت رزمندگان از سال ۷۵ راه اندازی و در سطح استان‌ها نیز تشکل شد، ادامه داد: از سال ۸۰ نیز در شهر‌ها این هیئت شکل گرفته است.

شکل گیری هیئت رزمندگان در تمامی شهر‌های مازندران / ‏‬ اجرای ۴۰ برنامه شاخص در سال

وی با بیان اینکه در حال حاضر در تمامی شهر‌ها از جمله شهرستان‌های تازه تأسیس شده، هیئت رزمندگان فعال شده است، افزود: اعضای هیئت امنای و اعضای اجرایی ساماندهی و به روز شده است.

مرادی با اشاره به اینکه با شیوع کرونا نتوانستیم جلسات را هر سه ماه برگزار کنیم، گفت: در هیئت رزمندگان سه مجموعه فعال بزرگسالان، جوانان و خواهران عاشورایی شکل گرفته است.

مسئول هیئت رزمندگان مازندران با اظهار اینکه این هیئت در تمامی شهرستان‌ها و هفت بخش فعال شده است، ادامه داد: هیئت در سه محور مذهبی، مراسم‌های ملی و برنامه یادواره عملیات‌هایی مختلف دفاع مقدس برنامه‌هایش را اجرا می‌کند.

وی با عنوان اینکه هزینه‌های هیئت توسط خیران وبخش خصوصی ومردم تأمین می‌شود، افزود: سالانه بیش از ۳۰ تا ۴۰ برنامه شاخص به مناسبت‌های مختلف نظیر شب‌های قدر، محرم، ایام فاطمیه، ولادت، جشن‌های مذهبی و ... برگزار می‌کنیم.

مسئول هیئت رزمندگان مازندران با بیان اینکه هیئت کمک و پشتیبانی دستگاه‌های فرهنگی ومذهبی است، اظهار داشت: اگر دستگاه‌های فرهنگی ومذهبی بیشتر پای کار بیایند اجرای برنامه‌ها مطلوب‌تر خواهد بود.

کرونا محور جدیدی برای فعالیت باز کرد

وی با اظهار اینکه کرونا کارویژه ومحور جدیدی برای فعالیت هیئت مذهبی ایجاد کرده است، افزود: در روز‌های اول شیوع کرونا که بسیاری از نزدیک شدن به مراکز درمانی وبیمارستان‌ها واهمه داشتند بچه‌های هیئت وارد میدان شدند و حتی در کفن ودفن بیماران کرونایی نیز کمک و امدادرسانی کردند.

وی توزیع وتهیه ماسکف ضدعفونی مراکز بهداشت ومعابر را از دیگر فعالیت‌ها و میدان جدیدی برای خدمات دهی اعضای هیئت رزمندگان برشمرد و گفت: در زمانی که وضعیت مازندران وبابل از نظر کرونایی قرمز بود، اقدام به تهیه کمک واقلام بهداشتی از سایر مناطق و ارسال در استان کردیم.

سرهنگ مرادی با عنوان اینکه نسبت به توزیع اقلام بهداشتی و موادی غذایی در مناطق مختلف استان اقدام کردیم، تصریح کرد: این بیماری سبب ایجاد میدان جدیدی برای بچه‌های رزمنده شده است.

وی نشر وترویج ارزش‌های دفاع مقدس را فعالیت محوری هیئت رزمندگان بیان کرد و گفت: تهیه وتامین جهیزیه برای نوعروسان، خدمات دهی وکمک مومنانه را برنامه‌های هیئت‌های مذهبی است و مردم با همه سختی‌ها و مشکلات برای اجرای برنامه‌های فرهنگی ومذهبی پشتیبانی می‌کنند.

مسئول هیئت رزمندگان مازندران با عنوان اینکه شور حسینی وفاطمی در بین مردم ولایتمدار استان موج می‌زند، گفت: در گذشته هیئات کمتری وجود داشت، اما اکنون اعضای برخی هیئت‌ها به بیش از چندهزار نفر می‌رسد و بیشتر هیئت‌ها با کمبود مکان برای اجرای برنامه‌های مذهبی روبرو هستند ونیازمند همراهی هیئت‌های امنای مساجد و حسینه‌ها هستیم.

مرادی با اظهار اینکه باید بین هیئت‌های مذهبی و مسئولان مساجد تعامل بیشتری برقرار کنیم، یادآور شد: هیئت در حوزه‌های مختلف انجام وظیفه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه قبل از شیوع کرونا هیئت رزمندگان در برپایی موکب در عراق و عتبات عالیات اقدام کرده بود، افزود: در حال حاضر نسبت به ساماندهی موکب‌ها اقدام شده است و انشاالله با اتمام کرونا برای اربعین حسینی خدمات دهی خواهند کرد.

منبع: مهر

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار