مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران:

مازندران میزبان ۱۰ شهید دفاع مقدس می‌شود/ تشییع خودرویی در ۶ شهر

سردار «عبداله ملکی» از میزبانی استان مازندران از پیکر ۱۰ شهید گمنام و باهویت سالهای دفاع مقدس در ایام وفات حضرت زینب (س) خبر داد.
کد خبر: ۴۴۳۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷ - 17February 2021

مازندران میزبان ۱۰ شهید دفاع مقدس می‌شود/ تشییع خودرویی در ۶ شهربه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از میزبانی مازندران از ۱۰ شهید دفاع مقدس در ایام وفات حضرت زینب (س) خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد، هشت شهید گمنام و ۲ شهید با هویت هستند.

وی افزود: پیکر‌های شهدا عصر جمعه هشتم اسفند وارد استان مازندران می‌شود و در میدان جانبازان قائمشهر مورد استقبال مردم و بسیجیان قرار می‌گیرد.

سردار ملکی با بیان اینکه پیکر‌های شهدا پس از مراسم استقبال، به صورت خودرویی و موتورسواران تا ساری تشییع می‌شوند، گفت: پیکر شهدا پس از ورود، در خیابان‌های ساری تشییع خواهند شد.

این مسئول با اعلام مکان‌های تشییع خودرویی ادامه داد: شهدا از بلوار پاسدارن به سمت بلوار آزادی و میدان ساعت تا میدان شهدا و میدان هلال احمر تشییع شده و پس از آن، تشییع خودرویی در مسیر بلوار دفاع مقدس به سمت میدان ولیعصر (خزر) و جاده دریا برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: پیکر‌های پاک شهدا از ششصد دستگاه به سمت میدان ساعت و از آنجا تا خیابان انقلاب، میدان امام حسین (ع)، بلوار ارتش و بلوار عسگری محمدیان به صورت خودرویی تشییع خواهند شد.

سردار ملکی افزود: شهدا پس از تشییع خودرویی برای برگزاری مراسم شب وداع استانی به حسینیه عاشقان کربلا منتقل شده و مراسم شب وداع تلویزیونی بدون حضور جمعیت برگزار خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: پیکر‌های هشت شهید گمنام پس از مراسم وداع تحویل نمایندگان شهر‌های رامسر، چالوس، آمل و بهشهر می‌شود و پیکر دو شهید با هویت نیز در اختیار مسئولین شهر‌های قائمشهر و محمودآباد قرار خواهد گرفت.

سردار ملکی ادامه داد: پیکر شهدا در روز وفات حضرت زینب (س) برای انجام برنامه‌های شهرستانی در اختیار مسئولین شهر‌های مربوطه خواهد بود و مراسم تشییع نیز در روز یکشنبه دهم اسفند ساعت ۱۰ صبح در شهر‌های مورد نظر برگزار می‌شود.

این مسئول افزود: شهرستان بهشهر میزبان ۲ شهید ۲۱شهید ساله از تک دشمن در سال ۶۷ در منطقه فاو و ۱۸ ساله از عملیات کربلای ۵ شلمچه خواهد بود که در دانشگاه آزاد بهشهر خاکسپاری می‌شوند.

سردار ملکی، ۲ شهید دانشگاه آزاد چالوس را ۲۰ و ۱۷ ساله به ترتیب از عملیات کربلای ۵ شملچه و عملیات والفجر یک در فکه اعلام کرد و افزود: همچنین ۲ شهید آمل، ۲۴ ساله از عملیات کربلای ۸ در شلمچه و ۱۸ ساله از عملیات محرم شرهانی هستند که در دانشگاه آیت الله آملی تدفین می‌شوند.

سردار ملکی همچنین سن ۲ شهید رامسر را ۱۸ و ۲۷ ساله به ترتیب از عملیات محرم منطقه شرهانی و عملیات والفجر یک منطقه فکه اعلام کرد که در پارک شهرداری (شهدا) خاکسپاری خواهند شد.

وی همچنین با اشاره به شناسایی پیکر دو تن از شهدای دفاع مقدس گفت: پیکر سرباز وظیفه ارتشی شهید «علی اکبر محمدی» فرزند «جان محمد» که در تاریخ ۱۱/۱۰/۵۹ در درگیری میمک به شهادت رسید، پس از ۴۰ سال به زادگاهش قائمشهر باز می‌گردد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران ادامه داد: خبر بازگشت این شهید توسط مسئولین استانی و شهرستانی به خانواده این شهید اطلاع‌رسانی شده است.

سردار ملکی گفت: اطلاعات مربوط به دیگر شهید با هویت پس از اطلاع رسانی به خانواده به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها