ظریف:

وزارت امور خارجه آماده ارائه خدمات به شرکت‌های دانش‌بنیان است

وزیر امور خارجه گفت: همکاران من در دستگاه دیپلماسی آمادگی دارند تا در زمینه برگزاری نمایشگاه، شناسایی بازارهای خارجی و امور مربوط به صادرات محصولات دانش‌بنیان خدمات مورد نیاز را ارائه دهند.
کد خبر: ۴۴۳۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹ - 17February 2021

وزارت امور خارجه آماده ارائه خدمات به شرکت‌های دانش‌بنیان استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، محمدجواد ظریف صبح امروز (چهارشنبه) در نشست با «غلامحسین رحیمی» معاون تحقیقات و پژوهش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به همراه تعدادی از روسای پارک‌های علم و فناوری کشور پس از شنیدن نقطه نظرات، دستاوردها و مشکلات فعلی این پارک‌ها از سوی مدیران پارک‌ها، از تلاش‌های مدیران حوزه علم و فناوری قدردانی کرد و آمارهای تکان دهنده پیشرفت‌های علمی و چشمگیر در حوزه دانش‌بنیان و فناوری را موجب امیدواری بیشتر و تقویت انگیزه مسئولان وزارت خارجه و همکاران حوزه اقتصادی وزارت متبوعش دانست.

وی از جمله حوزه‌هایی را که کشورمان می‌تواند با قدرت وارد شود و توان حضور در عرصه جهانی را خواهد داشت، حوزه علم و فناوری خواند و تاکید کرد دراین حوزه، با ارتباط تنگاتنگ علم و صنعت، محصولاتی تولید می‌شوند که قابلیت صادرات به بازارهای بین‌المللی را دارند.

رئیس دستگاه دیپلماسی اظهار داشت: ما اگر بتوانیم در داخل کشور با استفاده از این پارک‌های علم و فناوری، محیط مساعدی را برای کارآفرینی دانشجویان و نخبگان کشورمان فراهم کنیم، قطعا موجب عدم خروج نخبگان کشورمان خواهد شد که پارک‌ها دراین زمینه نقش مهمی ایفا خواهند کرد.

ظریف با اشاره به اینکه شرایط فعلی اقتصادی کشور، اهمیت شرکت های دانش بنیان را بیش از پیش افزایش داده است، اظهار داشت: بحث تحریم‌ها سبب شده تا ما نیازمند تولید داخلی باشیم و با توجه به قیمت ارز، فرصت ویژه‌ای برای صادرات محصولات دانش بنیان ایجاد شده که شرکت‌های دانش‌بنیان باید از این فرصت به بهترین شکل استفاده نمایند.

وی اضافه کرد: تا قبل از شیوع کرونا، در سفرهای خارجی، عمدتا بخشی از هیات همراه را تجار و بخش اقتصادی تشکیل می‌دادند که معمولا بیش از یک سوم همراهان متعلق به شرکت های دانش‌بنیان بود و اتفاقا بیشترین موفقیت در امضای قراردادها هم مربوط به همین شرکت ها بود.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: در معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، اداره کل «اقتصاد مقاومتی» امور مربوط به شرکت‌های دانش‌بنیان را برعهده دارد و همکاران بنده در این اداره کل و همچنین در تمامی نمایندگی‌های سیاسی در خارج از کشور آمادگی دارند تا در زمینه برگزاری نمایشگاه، شناسایی بازارهای خارجی و امور مربوط به صادرات محصولات دانش‌بنیان به شما خدمات مورد نیاز را ارائه کنند.

در این نشست تخصصی علاوه بر روسای پارک‌های علم وفناوری کشور، معاون تحقیقات و پژوهش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به ارائه گزارشی از اقدامات بعمل آمده و از جمله محصولات دانش بنیان این پارک ها و کمک به خودکفایی داخلی ارائه کردند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها