رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس:

برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید همت مضاعف داشته باشیم

رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس گفت: برای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت باید همت مضاعف داشته باشیم و روی آن سرمایه گذاری کنیم تا نسل های آینده بتوانند آن چیزی را که در دوران هشت سال دفاع مقدس به عنوان یک فرهنگ غنی ثبت شده است ماندگار شود.
کد خبر: ۴۴۳۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۶ - 17February 2021

سردار «غلامرضا علاماتی» رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس با حضور در گلزار شهدای کرمان، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس اظهار داشت: اسناد دفاع مقدس که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) از آن به عنوان گنج نام برده اند، باید حفظ و به این سرمایه ارزشمند افزوده شود.

رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس عنوان کرد: خاطراتی که در ۴۰ سال گذشته به عنوان سرمایه از آنها یاد می‌ شود در سینه های رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس و به تعبیری صندوقچه هایی ارزشمند واقع شده اند که متاسفانه بعضی از این صندوقچه ها بدون اینکه از آن بهره برداری شود، به زیر خاک رفتند.

سردار علاماتی افزود: باید سعی کنیم این سرمایه‌های عظیم را که تاریخ دفاع مقدس ما را معرفی می کند از سینه رزمندگان بیرون کشیده و منتشر کنیم تا به عنوان گنج برای آیندگان ماندگار شود و این گنجها و این سرمایه های جمع آوری شده به عنوان چراغ راه و الگوی سبک زندگی از دل این تاریخ شفاهی به جامعه معرفی شود.

رئیس سازمان اسناد و مدارک بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس با بیان اینکه از فرهنگ دفاع مقدس می‌توان در حوزه های مختلف هنری، سینمایی، داستانی و نشر کتب استفاده کرد عنوان کرد: با جمع آوری و نگهداری صحیح اسناد و پردازش آنها می‌توان برنامه‌ریزی خوبی در جهت استفاده معنوی از جنگ استفاده شود.

وی با بیان اینکه درست است که جنگ با خسارت و خسران همراه است عنوان کرد: حضرت امام(ره) از جنگ به عنوان یک نعمت یاد می‌کنند و چیزی که در آن ایثار و گذشت به نمایش گذاشته شده است به عنوان یک فرهنگ غنی برای نظام و نسل‌های آینده ماندگار شود.

سردار علاماتی با بیان اینکه بیش از ۷۰ میلیون سند دفاع مقدس در کشور وجود دارد گفت: این اسناد در نیروهای مسلح شامل نیروی انتظامی، ارتش و سپاه وجود دارد که ما توانستیم بخشی از آن ها را ساماندهی کنیم و این اسناد به زودی در سال‌های آینده جهت مطالعه و استفاده بهینه از آن در اختیار پژوهشگران قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه بیان اینکه توفیقی نصیب من شد که در گلزار شهدای کرمان  و در جوار مزار شهید «حاج قاسم سلیمانی» حضور داشته باشم افزود: مکتب شهید سلیمانی در واقع ادامه مکتب حضرت امام(ره) است که از آن به عنوان یک الگو یاد می شود و ما وظیفه داریم این مکتب را به جوانان آموزش داده و راه شهید حاج قاسم سلیمانی را ادامه دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار