دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

برای ایجاد اتحادیه اسلامی نیازمند واژگان قرآنی هستیم

حجت‌الاسلام شهریاری گفت: برای رسیدن به عقلانیت در جهان اسلام و دستیابی به وحدت امت اسلامی نیازمند استفاده از واژگان قرآنی هستیم.
کد خبر: ۴۴۳۵۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷ - 18February 2021

برای ایجاد اتحادیه اسلامی نیازمند واژگان قرآنی هستیمبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی امروز در نشست با اعضا کمیسیون اقوام فرق و مذاهب، اظهار داشت: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در دوره جدید یک آرمان بزرگ برای خودش در نظر گرفته و طبق حکمی که رهبر معظم انقلاب اسلامی برای این مجمع صادر کردند نوعی نوسازی و بهره‌مندی از عقلانیت در جهان اسلام برای دستیابی به وحدت امت اسلامی را مدنظر قرار داده است.

وی افزود: ما یک نوآوری و یک نظریه‌پردازی نوین در سطح جهان اسلام با عنوان اتحادیه اسلامی صورت دادیم و معتقد هستیم این امکان وجود دارد که در گام دوم انقلاب دارای یک اتحادیه در سطح جهان اسلام شویم.

دبیرکل جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه برای ایجاد اتحادیه اسلامی نیازمند واژگان قرآنی هستیم، تأکید کرد: امت واحده یعنی همه مسلمانان در سراسر جهان زیر یک چتر قرار گیرند که آن معیت با رسول‌الله است. معیت با رسول‌الله دو ویژگی دارد یکی تقابل با دشمن و دیگری دوستی و مهربانی با یکدیگر است.

شهریاری در ادامه به تشریح لایه‌های مختلف مدل مفهومی اتحادیه اسلامی و مراحل آن پرداخت.

فرماندار کرمانشاه نیز در این نشست، اظهار داشت: علمای اهل سنت که در جهت تقریب و وحدت فعالیت می‌کنند سرمایه‌های استان هستند.

فضل‌الله رنجبر تصریح کرد: باید نسبت به تربیت و جانشین علمای اهل سنتی که در جهت وحدت فعالیت می‌کنند باید اهتمام ویژه داشت باید خوبی‌ها و ارزش‌ها را ترویج کرد و بار را از دوش نهاد‌های امنیتی کمتر کرد باید نسبت به روستا‌های مرزی که مراودات زیادی با روستا‌های و شهر‌های آن سوی مرز‌ها دارند باید رسیدگی جدی شودو برنامه مدونی داشت.

در پایان این نشست مدیران ادارات و نهاد‌های فرهنگی به بیان دیدگاه‌های خود پیرامون اتحادیه اسلامی و وضعیت وحدت و تقریب در استان و راه‌های تقویت این وحدت پرداختند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار