امام جمعه اهل سنت کرمانشاه:

کشورهای اسلامی از انقلاب و وحدت میان مردم ایران تاسی می‌گیرند

ماموستا ملأ عبدالرحمن مرادی گفت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، مجاهدت امام خمینی (ره) و مدیریت حکیمانه رهبر معظم انقلاب وحدتی در جهان اسلام شکل گرفته به گونه‌ای که سایر کشورهای اسلامی از انقلاب و همدلی مسلمانان ایران تاسی می‌گیرند.
کد خبر: ۴۴۳۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵ - 19February 2021

کشورهای اسلامی از انقلاب و وحدت میان مردم ایران تاسی می‌گیرندبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، ماموستا ملأ «عبدالرحمن مرادی» امام جمعه اهل سنت کرمانشاه پیش از ظهر امروز در نشست اعضای شورای روحانیت استان کرمانشاه با دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به پشتیبانی جامعه اهل سنت از انقلاب و اسلام اظهار داشت: اختلافات مذهبی در ایران اسلامی به برکت درایت رهبر معظم انقلاب، ائمه جمعه و علما قابل حل بوده و با وجود تنوع قومی و مذهبی اختلافی در استان کرمانشاه دیده نمی‌شود.

وی افزود: عدم وجود اختلافات قومی و مذهبی در استان کرمانشاه مرهون زحمات بزرگان اهل دین و علما است، علما و بزرگان اهل سنت حامی افرادی هستند که در جهت تحکیم وحدت گام برمی‌دارند.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با بیان اینکه دشمنان از وحدت میان مسلمانان وحشت دارند، گفت: دشمنان با ترفندهای مختلف و استفاده از مزدوران درصدد لطمه زدن به وحدت و همدلی میان مسلمانان هستند و به صورت شبانه روزی مسلمانان را به سمتی پیش می‌برند که نزاع و درگیری بین آن‌ها ایجاد شود.

وی ادامه داد: دشمنان به وحدت میان مسلمانان واقف هستند و اگر این وحدت و اخوت میان مسلمانان یکپارچه شود قطعاً مستکبران و زورگویان تضعیف خواهند شد.

مرادی با بیان اینکه دشمن با ابزارهای مختلفی که در دست دارد به تفرقه افکنی پرداخته و مسلمانان باید نسبت به هجمه‌های آن‌ها هوشیار باشند، گفت: حضور علمای اهل سنت در شبکه‌های استانی و تشریح مبانی اسلام باید در دستور کار سیمای جمهوری اسلامی قرار گرفته تا بتوان حقیقت دین را توسط علمای دین مطرح کرد، از طرفی تقویت مدارس علوم دینی و ارتباط مستقیم با حوزه‌های علمیه شیعه و گفتمان فی‌مابین از دیگر راهکارهای تقویت وحدت است.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با بیان اینکه ایجاد دانشگاه‌های تقریب و تشکیل کارگروه‌هایی به منظور مطرح کردن مشترکات اهل سنت می‌تواند به تقویت همدلی و وحدت کمک کند، افزود: آیت الله علما و مسئولان دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت، فضایی را در استان کرمانشاه ایجاد کرده‌اند که وحدت و همدلی در این استان مثال‌زدنی شده است.

کشورهای اسلامی از انقلاب و وحدت میان مردم ایران تاسی می‌گیرند

مرادی با اشاره به قیام امام خمینی (ره) علیه رژیم شاهنشاهی و فرمایش ایشان مبنی بر اینکه اگر بمانم به اسلام خدمت می‌کنم و اگر در این راه کشته شوم خونم به اسلام و انقلاب خدمت خواهد کرد، خاطرنشان کرد: این وعده بزرگ تحقق یافته، انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و بیداری و روشنایی را در جهان اسلام به راه انداخت.

وی افزود: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، مجاهدت امام خمینی (ره) و مدیریت حکیمانه رهبر معظم انقلاب وحدتی در جهان اسلام شکل گرفته به گونه‌ای که سایر کشورهای اسلامی از انقلاب و همدلی مسلمانان ایران تاسی می‌گیرند.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در سفر به شهر سنندج گفت: فرمایش ایشان مبنی بر این بود که اگر تمام مسلمین مؤلف و مبین قرآن باشند به اندازه‌ای ارزش ندارد که حاکمیت اسلامی در جامعه وجود داشته باشد، هم اکنون مردم ایران به ندای امام خمینی (ره) لبیک گفته و این انقلاب به ثمر نشسته و مظلومان و مسلمانان جهان چشم امیدشان به انقلاب اسلامی است که از زیر بار ظلم استکبار جهانی رها شوند.

آیت الله مصطفی علما همواره جامعه اهل سنت را همراهی کرده است

«منوچهر صادقی» امام جمعه شهر ریجاب در این نشست با بیان اینکه وجود آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه نعمت بزرگی برای این استان است، بیان کرد: نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با تقوا و تقریبی که دارد همواره همدل و همراه جامعه اهل سنت است.

وی افزود: دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه بستر مناسبی برای روحانیت و تحکیم وحدت در استان کرمانشاه فراهم کرده و مشکلات را با حسن نیت حل می‌کند.

امام جمعه شهر ریجاب با اشاره به نقش بزرگان دین در ترویج اسلام گفت: علما و روحانیون بهترین مبلغ دین هستند و در تریبون نماز جمعه می‌توانند همدلی و وحدت را ترویج داده و پایه‌های آن را مستحکم کنند.

اهل سنت ۴۲ سال از انقلاب اسلامی پاسداری کرده‌اند

ماموستا ملأ «اسامه مرادی» امام جمعه مسجد محمد مصطفی (ص) دولت آباد شهر کرمانشاه در نشست اعضای شورای روحانیت استان کرمانشاه با دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به تلاش مسئولین دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه بیان کرد: جامعه اهل سنت در طول ۴۲ سال از عمر انقلاب ثابت کرده‌اند که همواره آماده پاسداری از انقلاب و اسلام هستند.

وی با اشاره به لزوم وجود روحیه تقریبی در مسئولین استان کرمانشاه افزود: انتصاب مدیران باید با توجه به روحیه تقریبی آن‌ها انجام شود، در این صورت برای نظام و تمامی اقشار جامعه مفید و اثرگذار خواهند بود.

امام جمعه مسجد محمد مصطفی (ص) دولت آباد شهر کرمانشاه با اشاره به خصوصیت بارز جامعه اهل سنت تصریح کرد: اهل سنت قابل اعتماد هستند و این مهم را در طول انقلاب ثابت کرده‌اند، در صورت وجود اختلاف و مشکل بزرگان دین با درایت مسائل را حل کرده‌اند.

مرادی افزود: حضور علمای اهل سنت در شبکه ملی و استانی، پرهیز از ایجاد اختلاف و جملاتی که بوی اختلاف می‌دهد، برخورد با افرادی که به هر نوعی به مقدسات اهانت می‌کنند، به میدان آوردن نیروهایی که تقریبی هستند و در نهایت اعزام علما به کشورهای مختلف به منظور بحث و گفتمان سازی و تحکیم وحدت می‌تواند به همدلی هرچه بیشتر اهل تشیع و تسنن کمک کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار