اولین نوروز انقلاب اسلامی_3/

مردم خوزستان در چارچوب قانون اسلامی حقوق خویش را مطالبه می‌کنند

مردم خوزستان در بیانیه‌ای در اعتراض به عده‌ای جدایی‌طلب اعلام کردند: خلق عرب مسلمان دوش به دوش مردم ایران علیه رژیم پهلوی مبارزه کرده است. مردم عرب خوزستان خویش را در چارچوب قوانین اسلامی مطالبه خواهند کرد.
کد خبر: ۴۴۳۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۵ - 23March 2021

مردم خوزستان در چارچوب قانون اسلامی حقوق خویش را مطالبه می‌کندبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، انقلاب شکوهمند اسلامی ایران اینک در دهه پنجم عمر پربرکت خود قرار دارد و همچنان با تکیه بر آموزه‌های حضرت امام خمینی (ره) به راه خود ادامه خواهد داد.

این انقلاب روزها و شب‌های سختی را از سر گذارنده که باید بارها مورد بازنگری قرار بگیرد. یکی از این مقاطع حساس اولین نوروز انقلاب اسلامی است، مردم ایران در حالی بهار انقلاب و بهار طبیعت را جشن می‌گیرند که باید خود را برای در اولین انتخابات (10 فروردین 1358) بعد از انقلاب آماده کنند.

این در حالی است که عده‌ای از ضد انقلاب‌ها و تجزیه‌طلبان با شعارهای فریبنده سعی دارند تا استقرار انقلاب را با شکست مواجه کنند. مجموعه اولین نوروز انقلاب نگاهی دارد به آن روزهای فراموش نشدنی که قسمت سوم آن را در ادامه می‌خوانید:

مردم خوزستان پاره تن ایران اسلامی است

حساسیت‌های قومی خودمختاری در خوزستان به آهستگی و تدریج اما به نحوی سازمان یافته ترویج و دنبال می‌شود، به نوشته روزنامه اطلاعات در 3 فروردین 1358 هزاران تن از اهالی عرب‌زبان خوزستان در ورزشگاه تختی اهواز اجتماع کردند و با صدور قطعنامه ای در ۱۲ ماده، خواسته‌های خود را اعلام داشتند. در این اجتماع شیخ شبیر خاقانی طی سخنانی گفت:

«دشمنان اسلام با هر نوع حیله و نیرنگی که ممکن باشد می‌خواهند سدی در مقابل جنبش اصیل اسلامی قرار دهند و در این میان با تکیه بر قرآن و تعالیم آن با هر نوع دسیسه‌های مبارزه خواهیم کرد.»

وی افزود: «دولت موقت انقلاب اسلامی ایران در تماس‌های مکرر خود با این‌جانب اعلام نموده است که حقوق شرعی و قانونی خلق عرب‌زبان مسلمان خوزستان را مراعات خواهند کرد.»

به نوشته کیهان شیخ شبیر خاقانی اضافه کرد: «بهترین روش برای نیل به هدف‌های انقلابی ایران عمل نمودن به قانون قرآن است ملت مسلمان ایران بر اثر مجاهدت‌های فراوان و دادن تلفات سنگین به این پیروزی بزرگ نایل آمد در این مبارزات مردم مسلمان عرب‌زبان خوزستان نیز سهم بسزائی داشتند.»

وی ضمن محکوم کردن هرگونه تجزیه‌طلبی گفت: «ایران یم کشور مذهبی است نه یک کشور نژادی بنابراین همه ما موظف هستیم برای وحدت و استقرار ملیت و ترقی این سرزمین تا پای جان سعی و کوشش کنیم تا فرصت‌طلبان و بیگانگان توانند بر ضد مصالح مردم ایران قدمی بردارند.»

پس از آن قطعنامه‌ای به این شهر قرائت شد: خلق عرب ایران ضمن تایید جمهوری اسلامی ایران قویا خواستار شناخت حقوق از دست رفته خویش است. خلق عرب مسلمان دوش به دوش سایر خلق‌های تحت ستم ایران علیه رژیم طاغوتی پهلوی مبارزه کرده و کسانی که در این راه به مقام عالی ‏شهادت رسیده‌اند گواه آشکاری بر آن است.

خلق مسلمان عرب ایران که بیش از سه میلیون نفر می باشند بار به هرگونه اتهام تجزیه‌طلبی و برعکس به منظور استحکام هرچه بیشتر خلق‌های ایران و پاسداری از تمامیت ارضی این سرزمین امیدوارند که در زیر سایه نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی حقوق خویش را در چارچوب کشور ایران و طبق قوانین اسلامی مسترد دارند.

منبع: پیدایش نظام جدید به قلم «هادی نخعی» و «حسین یکتا»، ناشر مرکز مطالعات و تحقیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار