اولین نوروز انقلاب اسلامی_۸/

جوسازی رسانه‌های خارجی برای القای ناتوانی انقلاب اسلامی

در حالی انقلاب اسلامی ماه‌های آغازین خود سپری می‌کند که تجزیه ‌طلبان سعی دارند در مسیر انقلاب سنگ‌اندازی کنند، رسانه‌های غربی نیز با مشروع دانستن ادعای تجزیه‌طلبان تلاش دارند تا انقلاب اسلامی را ناکارآمد جلوه دهند.
کد خبر: ۴۴۳۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۵ - 28March 2021

منتشر نشود/// بزرگ‌نمایی رسانه‌های خارجی برای ناتوانی انقلاب اسلامی /// متشر نشودبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، انقلاب شکوهمند اسلامی ایران اینک در دهه پنجم عمر پربرکت خود قرار دارد و همچنان با تکیه بر آموزه‌های حضرت امام خمینی (ره) به راه خود ادامه خواهد داد.

این انقلاب روزها و شب‌های سختی را از سر گذارنده که باید بارها مورد بازنگری قرار بگیرد. یکی از این مقاطع حساس اولین نوروز انقلاب اسلامی است، مردم ایران در حالی بهار انقلاب و بهار طبیعت را جشن می‌گیرند که باید خود را برای در اولین انتخابات (10 فروردین 1358) بعد از انقلاب آماده کنند.

این در حالی است که عده‌ای از ضد انقلاب‌ها و تجزیه‌طلبان با شعارهای فریبنده سعی دارند تا استقرار انقلاب را با شکست مواجه کنند. مجموعه اولین نوروز انقلاب نگاهی دارد به آن روزهای فراموش نشدنی که قسمت هشتم آن را در ادامه می‌خوانید:

ادامه درگیری‌ها

برای چهارمین روز متوالی درگیری مسلحانه در گنبد کاووس ادامه دارد. از نخستین ساعات امروز 8 فروردین 1358 آتش‌بس برقرار شده در گنبد، شکسته شد و گروه‌های درگیر مجدداً به روی هم آتش گشودند. در این میان رادیو ایران اعلام کرد: «امروز یک هیئت سه نفره از اعضای عالی‌رتبه وزارت کشور به گنبدکاووس اعزام شده است. این هیئت اعزامی دولت متشکل از خلیل‌الله رضایی، محمدطاهر ملیحی و نماینده وزارت کشور پیش از ظهر وارد گنبد کاووس شدند.

به نوشته روزنامه اطلاعات، هلی‌کوپتر هیئت اعزامی از تهران در آسمان شهر گنبد به گلوله بسته شد اما آسیبی به هلی‌کوپتر و سرنشینان آن نرسید. با ورود هیئت اعزامی به گنبد مردم این شهر در یک اجتماع عظیم برای خاتمه دادن به درگیری‌ها، از دولت تقاضای کمک کردند. بلافاصله پس از این تقاضا، یک نیروی کمکی شامل یک گردان از شاهرود وارد گنبد شد و اوضاع را زیر نظر گرفت.

هیئت اعزامی از تهران به گنبد کاووس برای آغاز مذاکره با طرفین متخاصم، خواستار برقراری آتش بس شد. چگونگی وقوع حوادث در گنبد، علاوه بر نیروهای رزمنده هوادار انقلاب که به طور مستقیم با مسئله درگیرند، برای کسانی که با حساسیت معمول این روزها، اخبار مربوط را دنبال می کنند نیز جای تردید باقی نگذاشت که این تحرکات، نه یک تحرک و شورش مردمی بلکه صرفاً حرکتی سازمان یافته، حساب شده و تشکیلاتی بوده است.

در افکار عمومی، سازمان چریکهای فدایی خلق به عنوان سازمانی که به طور مستقیم سرنخ قضایا را به دست دارند، مطرح می‌باشد و دیگر سازمان‌ها از جمله سازمان مجاهدین خلق که همراهی‌ها و اشتراک مواضع عدیده‌ای با سازمان مزبور داشته و دارد و از محکوم کردن دخالت سازمان چریک‌های خلق در حوادث سنندج و گنبد خودداری کرده است، نیز شریک ماجرا قلمداد می‌شوند.

وقایع گنبد در رسانه‌های جهان بازتابی گسترده داشته که بعضا با اغراق و بزرگ‌نمایی همراه بوده است. رادیو لندن در گزارش حوادث گنبد گفت: «در چهارمین روز متوالی زد و خورد گنبد کاووس، هواپیماهای جت فانتوم برفراز این شهر دیده شده است.»

خبرگزاری رویتر نیز گزارش داد: «ترکمن‌ها به روی یک جت فانتوم اف-۱ نیروی هوایی ایران که در ارتفاع زیادی برای دوری از اصابت گلوله پرواز می‌کرد، آتش گشودند.» رادیو کلن هم در تفسیری در مورد خواسته‌های ترکمن‌ها گفت: «نخستین خواست ترکمن‌های ایران است که آنها در منطقه مخصوص ترکمن‌ها گردهم آیند و شهر گنبدکاووس را به عنوان مرکز منطقه خود داشته باشند.»

منبع: پیدایش نظام جدید به قلم «هادی نخعی» و «حسین یکتا»، ناشر مرکز مطالعات و تحقیقات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها