«فرکانس ۱۱۶۰»، «گوهر صبر» و «غایب» آثار برگزیده کتاب سال شدند

«فرکانس ۱۱۶۰»، «گوهر صبر» و «غائب» سه کتاب انتشارات سوره مهر به‌عنوان آثار برگزیده کتاب سال انتخاب شدند.
کد خبر: ۴۴۳۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۶ - 20February 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با معرفی آثار برگزیده کتاب سال، «فرکانس ۱۱۶۰» و «گوهر صبر» به‌صورت مشترک در بخش مستندنگاری و «غائب» در بخش کودک و نوجوان از انتشارات سوره مهر به‌عنوان آثار برتر انتخاب شدند.

مراسم پایانی و معرفی آثار برگزیده و شایسته تقدیر سی‌وهشتمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و بیست و هشتمین دوره جایزه جهانی کتاب سال با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در مجموعه سعدآباد برگزار شد.

با اعلام نتایج داوری جایزه کتاب سال، «فرکانس ۱۱۶۰»، نوشتة فضل‌الله صابری و «گوهر صبر: خاطرات گوهرالشریعة دستغیب» نوشتة طیبه پازوکی در بخش مستندنگاری و کتاب «غایب: روایت داستانی از زندگی امام زمان (عج)» تألیف حسن بیانلو در بخش کودک و نوجوان به عنوان آثار برگزیده معرفی شدند.

کتاب «گوهر صبر» خاطرات گوهرالشریعه دستغیب، نماینده مردم تهران در دوره‌های اول، دوم و سوم مجلس و از فعالان سیاسی است که طیبه پازوکی آن را تدوین کرده است و محتوای از دو منظر دارای اهمیت است؛ اول آنکه در زمینه خاطرات زنان مبارز در انقلاب اسلامی تاکنون کتابی با این حجم از اطلاعات تاریخی چاپ و منتشر نشده است، دوم آنکه با وجود آمیختگی بسیاری از سال‌های زندگی راوی با مسائل سیاسی و فرهنگی، وجهه فرهنگی آن پررنگ و درخور توجه است.

«فرکانس 1160»، «گوهر صبر»و «غایب» آثار برگزیده کتاب سال شدند

کتاب «فرکانس ۱۱۶۰»، یک روایت جدید از جنگ تحمیلی است. این اثر تلاش دارد تا با بررسی نحوه کار رادیو آبادان طی سال‌های جنگ تحمیلی به‌ویژه در زمان حمله عراق به خرمشهر، سقوط این شهر و اتفاقاتی که برای شهر‌های مختلف مرزی و جنگی به‌ویژه آبادان رخ داده، نگاهی متفاوت به جنگ تحمیلی داشته باشد. این‌بار جنگ به جای اینکه از زبان سربازان و رزمندگان و فرماندهان تعریف و روایت شود، از زبان کسانی بازگو می‌شود که سال‌ها کار هدایت و دلگرمی مردم را برعهده داشتند، اما تاکنون چنان که باید به نقش آن‌ها در جنگ اشاره نشده است.

کتاب غایب اثری از حسن بیانلو برای گروه سنی کودک و نوجوان است. روزی از روز‌ها دو برادر مناقب خوان به نام‌های ابراهیم و اسرافیل که در حال سخنرانی درباره‌ امام مهدی (عج) برای مردم هستند، به بهانه‌ی انحراف اذهان عمومی و ایجاد خدشه در اعتقادات مردم، توسط سربازان حکومتی دستگیر می‌شوند. آن دو پس از دیدن پادشاه نوجوان و نورسیده‌ی ملک خود، از او فرصتی می‌خواهند تا داستان زندگی امام غائب و ناظر را برایش نقل کنند، به این شرط که اگر توانستند وجود امام دوازدهم را به او ثابت کنند، آزاد شده و درغیر این‌صورت به وزیر سپرده شوند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار