نائب رئیس مجلس:

اقدامات رئیس قوه قضاییه در سفر به عراق بسیار مفید و موثر بود

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و عراق گفت: حجت‌الاسلام رئیسی در سفر به عراق به خوبی توافقات اقتصادی و اجتماعی را دنبال کرد و به اعتقاد بنده اقدامات صورت گرفته بسیار مفید و موثر بود.
کد خبر: ۴۴۳۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۸ - 20February 2021

اقدامات رئیس قوه قضاییه در سفر به عراق بسیار مفید و موثر بودبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، سید امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به سفر حجت‌الاسلام رئیسی به عراق و توافقات صورت گرفته در زمینه موضوعات قضایی و اقتصادی فی‌مابین اظهار داشت: روابط ما با ملت عراق یک روابط عمیق، برادرانه، دینی و خونی است.

وی با بیان اینکه خون رزمندگان ملت ایران و عراق به هم آغشته شده است، افزود: ما در سرزمین عراق شهدای زیادی از دست دادیم؛ خون پاک عالی‌ترین و عزیزترین فرمانده ما بر خاک پاک عراق ریخته شده است.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ملت ایران و عراق تمدن مشترکی دارند، اظهار داشت: از این رو دشمنان این دو ملت هم مشترک هستند.

قاضی‌زاده‌هاشمی تصریح کرد: حجت‌الاسلام رئیسی به عنوان نماد و نماینده ملت ایران به عراق سفر کرد و پرشورتر از آن که مورد استقبال مسئولان عراقی قرار گیرد مورد استقبال مردم بیدار عراق قرار گرفت که این مسئله گویای عزت ملت ایران است.

وی با بیان اینکه مسئولان عراقی در استقبال از حجت‌الاسلام رئیسی سنگ تمام گذاشتند، اظهار داشت: از این رو ما از مردم و مسئولان عراق از بابت مهمان‌نوازی صورت گرفته تشکر می‌کنیم.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و عراق ادامه داد: از برادران عراقی خواهش می‌کنیم به شیطنت‌های این و آن وقعی ننهند لذا تعاملات قلبی ما باید تبدیل به تعاملات قدمی شود.

وی با بیان اینکه سطح روابط فرهنگی، تجاری، سیاسی و امنیتی ایران و عراق قابل گسترش است، تصریح کرد: دو ملت ایران و عراق یک روح در دو بدن هستند و این باطن حقیقی ماست، چراکه همه ایرانی‌ها قلب‌شان در سامرا، بغداد، نجف، کاظمین و کربلاست.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به توافقات صورت گرفته فی مابین در این سفر اظهار داشت: حجت‌الاسلام رئیسی قاضی القضات کشور است و وظیفه دارد خون‌خواه فرزند ملت ایران در عراق باشد لذا این حق طبیعی ماست که از دولت عراق بخواهیم که متجاوز را دستگیر و به ما تحویل دهد؛ این بدین معناست که آمریکایی‌ها که در آنجا بودند و از آن خاک و آب استفاده کردند و فرزند ملت عراق، ابومهدی مهندس و فرزند ملت ایران، حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساندند، باید مجازات شوند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ما به دنبال این هستیم که تعاملات‌مان را با کشور دوست و برادرمان بیشتر کنیم، تاکید کرد: حجت‌الاسلام رئیسی به خوبی در این سفر توافقات اقتصادی و اجتماعی را دنبال کردند و به اعتقاد بنده اقدامات صورت گرفته بسیار مفید و موثر بود.

منبع: میزان

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها