جانشین فرماندهی نیروی دریایی ارتش:

ایران در ایجاد محور مقاومت و جهانی شدن آن نقش مهمی داشت

 امیر دریادار «حمزه علی کاویانی» گفت: جمهوری اسلامی ایران در ایجاد محور مقاومت و جهانی شدن آن در برابر یاوه گویی های استکبارجهانی نقش بسزایی داشت.
کد خبر: ۴۴۳۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۴ - 20February 2021

رمز ماندگاری سرودهای انقلابی، در اعتقادات دینی است

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، امیر دریادار «حمزه علی کاویانی» جانشین فرماندهی نیروی دریایی ارتش امروز (شنبه) در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره سرود نیروی دریایی در مرکز آموزش‌های دریایی باقرالعلوم شهرستان «رشت» اظهار داشت: نظام سلطه و استکبار جهانی همواره از ایران و کشورهای منطقه به لحاظ دارا بودن منابع انرژی‌های خدادادی و هم به لحاظ ایدئولوژیک وحشت دارند.

جانشین فرماندهی نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در ایجاد محور مقاومت و جهانی شدن آن در برابر یاوه گویی های استکبار جهانی نقش به سزایی داشت.

وی سرود را نوعی از شعر بسیار تأثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: سرود با محتوا نتایج مثبت و اثربخش فرهنگی زیادی به دنبال دارد.

دریادار کاویانی با بیان اینکه می‌توان با انتخاب موضوع درست و همگام با اتفاق‌های روز جامعه تولیدات این حوزه را با سبک زندگی ایرانی و اسلامی پیوند داد، تاکید کرد: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی، تقویت فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی را در پی داشته و می‌تواند ما را در توسعه و ترویج بیش از پیش فرهنگ انقلاب شکوهمند اسلامی توانمند سازد.

وی با اشاره به گستردگی سرزمین‌های اسلامی، متذکر شد: اسلام ناب محمدی در ایران شکل گرفته و با توجه به قدرت و ظرفیت ائتلاف سازی در ایران، باید در توسعه فرهنگ ایرانی اسلامی که حاوی پیام عزت اقتدار و استقلال خواهی است کوشا باشیم.

جانشین فرماندهی نیروی دریایی ارتش افزود: جشنواره‌های فرهنگی بیانگر اعتقادات کشور بوده و رمز ماندگاری سرودهای انقلابی، در اعتقادات دینی ما است.

حجت الاسلام «محمد مظفری نژاد» رئیس اداره عقیدتی سیاسی نداجا نیز در این مراسم با اشاره به اینکه استکبار جهانی تمام وقت خود را صرف ترویج فرهنگ غلط غربی کرده است، اظهار داشت: مسئولان امر باید در ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی به شکل جهادی عمل کرده و با انجام اقدامات فرهنگی در برابر بی فرهنگی غرب مقابله کنند.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نداجا با بیان اینکه فرهنگ ایران اسلامی برگرفته از آرمان‌ها و اعتقادات و پشتوانه وسیع اعتقادی است، تصریح کرد: برخی از سرودها ماندگار و به خوبی در یادها می‌ماند و اگر یک سرود و شعر با محتوا دارای پیام فرهنگی باشد تأثیر خود را در جامعه نهادینه می‌کند به گونه‌ای که گاهی از یک سخنرانی نیز تأثیر گذاری بیشتری دارد.

وی با اشاره به نگاه ویژه رهبر انقلاب به مقوله شعر و سرود، خاطرنشان کرد: توجه ویژه مقام معظم رهبری در برگزاری جمع‌های شعرخوانی به صورت منظم با دعوت از شعرای مطرح کشوری نشان از تأثیر گذاری شعر و سرود در نشر ارزش‌های دینی و اجتماعی جامعه دارد.

حجت الاسلام مظفری نژاد افزود: جشنواره‌های سرود در نداجا حاوی پیام نشر ارزش‌ها و فرهنگ اسلامی، ایثار و جانفشانی در جامعه است و با توجه به هزینه‌های هنگفت استکبار در شبکه‌های معاند و فضای مجازی، باید متولیان فرهنگ ایران اسلامی تلاش بیشتری برای اشاعه فرهنگ دینی و اسلامی داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار