ظریف در جمع خبرنگاران:

همکاری با آژانس ادامه پیدا می‌کند

وزیر امور خارجه با بیان اینکه مصوبه مجلس مبنی بر توقف اجرای پروتکل الحاقی صبح امروز اجرایی شد، گفت: مصوبه اخیر مجلس اجازه همکاری با آژانس بیش از پادمان را به ما نمی‌دهد.
کد خبر: ۴۴۴۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱ - 23February 2021

مصوبه اخیر مجلس هم اجازه همکاری بیش از پادمان را هم به ما نمی‌دهد و این به آن معناست که همکاری ما با آژانس ادامه پیدا می‌کندبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز (سه‌شنبه) در حاشیه همایش بین‌المللی مطالبات حقوقی دفاع مقدس در خصوص اجرای مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره متوقف نمودن اجرای پروتکل الحاقی اظهار داشت: از صبح امروز این قانون اجرا شده است.

وی ادامه داد: ما از ۲۷ بهمن به صورت رسمی به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کردیم که از پنجم اسفند قانون مجلس در این باره اجرا خواهد شد و به همین دلیل اجرای این قانون از صبح امروز آغاز شده است.

وزیر امور خارجه کشورمان درباره سفر گروسی به کشورمان گفت: آقای گروسی به ایران آمد تا ترتیباتی را جهت اجرای قانون داشته باشیم؛ به توافقاتی در این رابطه رسیدیم و اصل این توافق بر این است که نوارهایی که از برنامه‌های هسته‌ای ما ضبط می‌شوند که هیچ‌گاه به صورت زنده به آژانس ارائه نمی‌شد، از این به بعد نگهداری می‌شود و در اختیار آژانس قرار نمی‌گیرد؛ البته اجرای پادمان ادامه پیدا می‌کند.

ظریف تاکید کرد: پادمان، تعهد جمهوری اسلامی ایران است و مصوبه اخیر مجلس هم اجازه همکاری بیش از پادمان را هم به ما نمی‌دهد و این به آن معناست که همکاری ما با آژانس ادامه پیدا می‌کند.

این خبر در حال تکمیل است ...

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار