مشاور رئیس جمهور پیشین افغانستان:

اندیشه‌ دینی‌سازی سیاست را امام خمینی (ره) ارائه کردند/ مقاومت اسلامی با محوریت ایران یک واقعیت انکارناپذیر است

«محمدهاشم عصمت‌اللهی» گفت: امام خمینی (ره) به حق بعد از قرن‌های متمادی اندیشه دینی‌سازی سیاست را در جامعه‌ای ارائه کردند که جهان به دو بلوک غرب و شرق تقیسم بندی شده و اسلام به حاشیه رانده شده بود.
کد خبر: ۴۴۴۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸ - 23February 2021

امام خمینی اندیشه‌ دینی‌سازی سیاست را بعد از قرن‌های متمادی ارائه کرد/ مقاومت اسلامی با محوریت جمهوری اسلامی یک واقعیت انکار ناپذیر استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمدهاشم عصمت‌اللهی» مشاور رئیس جمهور پیشین افغانستان در همایش بین‌المللی مطالبات حقوقی بین‌المللی دفاع مقدس که امروز (سه‌شنبه) در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: امام خمینی (ره) به‌حق بعد از قرن‌های متمادی اندیشه دینی‌سازی سیاست را در جامعه‌ای ارائه کرد که جهان به دو بلوک غرب و شرق تقیسم بندی شده و اسلام به حاشیه رانده شده بود.

وی ادامه داد: اندیشه دینی‌سازی سیاست همان اندیشه اسلام ناب محمدی است.

عصمت‌اللهی با گرامیداشت یاد و خاطره سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و شهدای تیپ فاطمیون گفت: یاد و خاطره سردار سلیمانی هیچ‎گاه فراموش شدنی نیست.

وی در ادامه با اشاره به سخنان میهمانان این همایش گفت: استکبار در هشت سال دفاع مقدس علاوه بر مرزهای جنوبی ایران در مرزهای شرقی به‌دنبال پیاده‌سازی برنامه‌های خود بودند.

مشاوره رئیس جمهور پیشین افغانستان گفت: دشمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی با توطئه‌های مختلف به‌دنبال فروپاشی انقلاب اسلامی‌ بود.

وی گفت: پس از اینکه آمریکا در برابر انقلاب اسلامی شکست خورد و هیمنه‌اش از بین رفت، سنگر دوم خود را به پاکستان و افغانستان مستقر کرد. 

عصمت‌اللهی افزود: آمریکا در پاکستان و افغانستان به‌بهانه دفاع از مردم افعانستان در برابر شوروی استراتژی وحشتناک و ضد بشریت خود را انجام داد.

وی با بیان اینکه اولین اقدامات در راستای استراتژی‌های غربی بسیج نیروهای سلفی حوزه خلیج فارس بود، گفت: آمریکا نیروهای سلفی در عربستان، عمان، فلسطین، مصر و ... بسیج و ساماندهی کردند.

عصمت‌اللهی خاطرنشان کرد: از نخستین چهره‌هایی که آمریکا تجهیزات در اختیار او قرار داد، عبدالله عزام بود؛ آمریکا پس از آموزش و تجهیز این شخص را در برابر اسلام ناب محمدی و انقلاب اسلامی قرار دادند.

مشاور رئیس جمهور پیشین افغانستان اضافه کرد: آمریکا پس از آموزش بن‌لادن، ابومعصب الزرقاوی و ابوبکر بغدادی در کابل به‌دنبال ناامن کردن کل منطقه و سرزمین ایران بودند.

وی با بیان اینکه در گام دوم، آمریکا به تاسیس گروه طالبان در افغانستان پرداخت، گفت: تاسیس این گروه زمانی صورت گرفت که دولت مجاهدین قدرت را از کمونیست‌ها گرفته بود؛ عملا آن طیف دولت از نظر مشترکات فرهنگی، دینی و زبانی در همسویی با ایران قرار داشتند.

عصمت‌اللهی گفت: برای شکست این دولت آمریکا و عربستان تجهیزات زیادی در اختیار طالبان قرار دادند؛ متاسفانه از آن زمان تا کنون دولت مقتدری در افغانستان نداشتیم.

وی گفت: امروز آمریکا و برخی دیگر از کشورها به‌دنبال احیای طالبان هستند و در 11 دور در دو سال اخیر آمریکا به‌دنبال صلح با طالبان هستند.

مشاور پیشین رئیس جمهور افغانستان با بیان اینکه راه حل مسائل افغانستان راه حل منطقه‌ای دارد، گفت: مقاومت اسلامی با محوریت جمهوری اسلامی یک واقعیت انکارناپذیر است و این قدرت را کسی نمی‌تواند نادیده بگیرد.

وی گفت: آمریکا ۴۰ سال در افعانستان حرف از امنیت می‌زند؛ اما ناامنی آورد و هر آنچه گفت خلاف آن ثابت شده است؛ اگر بخواهیم عملکرد آمریکا را در یک جمله بگویم این است استراتژی آمریکا در افغانستان استراتژی خلق بحران است.

عصمت‌اللهی در ادامه گفت: طالبان برای نابودی دولت مجاهدین آماده شده بود؛ دولت مجاهدین به شمال افغانستان عقب‌نشینی کرد؛ احمد شاه مسعود در گفت‌وگویی که با سردار سلیمانی داشتند گفت که مقاومت می‌کنیم.

وی گفت: نقش جمهوری اسلامی ایران، نیروی قدس و وزارت امور خارجه ایران را در دفاع از ملت افغانستان بی‌انصافی است که نادیده بگرفته شود.

مشاور پیشین رئیس جمهوری افغانستان گفت: امروز استراتژی آمریکا در افغانستان شکست خورده است و مردم از آمریکا متنفر هستند؛ امروز آمریکا به این رسیده است که بدون حضور ایران‌ نمی‌توان مشکلات افغانستان را برطرف کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار