چهل‌سالگی سرو/ معرفی کتاب؛

«سبز و سرخ»

کتاب «سبز و سرخ» مروری بر خاطرات جمعی از فرماندهان کمیته‌های انقلاب اسلامی خراسان است.
کد خبر: ۴۴۴۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳ - 24February 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، کتاب «سبز و سرخ» در برگیرنده خاطرات جمعی از سرداران کمیته‌های انقلاب اسلامی خراسان به همراه معرفی شهدای این نهاد انقلابی، توسط مرکز اطلاع‌رسانی پلیس خراسان رضوی تهیه و تدوین شده است.

سردار سرتیپ دوم محمدکاظم تقوی فرمانده انتظامی خراسان رضوی در مقدمه کتاب سبز و سرخ آورده است: شاید بتوان در یک کلام مهم‌ترین دستاوردها و برکات کمیته‌های انقلاب اسلامی را در نقش‌آفرینی موثر و ارزشمند در حوزه جایگزینی سازمان‌هایی تصمیم‌گیر همچون فرمانداری‌ها، دستگاه‌های قضایی و حل اختلافات برشمرد و از مهمترین اقدامات آن که در تامین و برقراری نظم و امنیت کشورمان بسیار حائز اهمیت بوده مبارزه مقتدرانه با منافقان، سلطنت‌طلبان و پسماندهای رژیم پهلوی، اشرار، قاچاقچیان و عناصر ساواک دانست که به عنوان نمونه از اهمیت بسزایی برخوردار بوده است.

بی‌شک یاد و خاطره تمام کسانی که در عزت و سربلندی و اقتدار کشور عزیزمان نقش‌آفرین بوده‌‌اند یک وظیفه خطیر محسوب می‌شود و بر این اساس در این مجموعه بر آن شده‌ایم با یادآوری خاطرات ارزشمند چند فرمانده خدمتگزار و سرباز کشور و همچنین ذکر نام و خاطرات چند شهید سرافراز کمیته‌های انقلاب اسلامی، یاد این عزم و عظمت را زنده نگه داریم.

بخشی از کتاب

تروریست هزار چهره

تیرماه ۱۳۶۱ و به دنبال چند ترور و شهادت تعدادی از مردم و عناصر انقلابی، گشت‌های تلفیقی متشکل از عوامل انتظامی و نظامی در مشهد برای شناسایی و ردیابی عوامل منافقین شکل گرفته بود و من نیز در قالب یکی از همین گشت‌های تلفیقی به همراه همکارانم رفت‌و‌آمد ضدانقلاب را در خیابان پاستور مشهد حوالی پنج راه ابومسلم و کوی دکترا زیر نظر داشتیم.

عوامل گروهک منافقین در آن سال‌ها همگی مسلح بوده و با سازماندهی تشکیلاتی هوشمندانه اقدام به ترور در مناطق مختلف مشهد می‌کردند که یکی از این مناطق مهم نیز همین منطقه بود. پس از آنکه در ۲۱ تیر ۱۳۶۱ ترورهایی در همین منطقه به وقوع پیوست؛ ما با کمک نیروهای اطلاعات سپاه متوجه شدیم یکی از تروریست‌ها با اشراف اطلاعاتی و چهره‌زنی در این منطقه نقش بارزی را در وقوع این ترورهای خونین دارد.

این تروریست هزارچهره حکم لیدر اطلاعاتی یک خانه تیمی منافقین را در خانه‌ای حوالی کوی دکترا مشهد بر عهده داشته و به نوعی با تغییر چهره خود و همچنین طراحی چهره عناصر انقلابی، شاه‌مهره منافقین در این منطقه بود.

یادم هست طی دو روز پس از ترور ۲۱ تیرماه ما موفق به افشای چهره این تروریست هزار چهره طی یک عملیات سخت و دقیق و سپس کشف خانه تیمی منافقین در کوی دکترا شدیم.

کتاب «سبز و سرخ» در ۶۰ صفحه با قطع رقعی در شمارگان ۱۰ هزار جلد در سال ۱۳۹۸ توسط نشر معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی به زیور طبع آراسته شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها