معاون وزیر بهداشت:

طرح شهید سلیمانی بسیج آمار بیماران کرونایی را کاهش داد/ پرداختی از جیب مردم در حوزه سلامت بالا است

حریرچی گفت: ما در آبان در مواجهه با کرونا مستاصل شده بودیم؛ زیرا درحال وارد شدن به کانال فوتی های روزانه 500 نفر بودیم، اما کاری که بسیج در طرح شهید سلیمانی انجام داد باعث شد تا اکنون این آمار دو رقمی شود.
کد خبر: ۴۴۴۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳ - 24February 2021

ایرج حریرچیبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، دکتر «ایرج حریرچی» معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در هشتمین آیین اهداء جایزه ملی شهید رهنمون که در ستاد کل سپاه برگزار شد، اظهار داشت: شهدای والامقام با اعطای جان خود راهی گشودند که ما امروز بتوانیم با وجود تمامی دشمنی‌ها با اقتدار پیش برویم و این مسیر مجاهدت و راه نورانی همچنان ادامه دارد.

وی با قدردانی از زحمات و خدمات سپاه و بسیج در مقابله با کرونا افزود: بواسطه مشکلاتی که در یک سال اخیر بواسطه شیوع کرونا در کشور ایجاد شده سپاه و بسیج کمک های بسیاری را به بخش درمان کشور انجام دادند که به همین جهت جای قدردانی از زحماتی که این عزیزان تاکنون در این رابطه متحمل شدند، وجود دارد زیرا در ماهای اول شیوع این ویروس در سال گذشته بعضی روزها ساعت شش صبح فرماندهان سپاه و بسیج در دفتر وزیر حاضر بودند و از وی می خواستند هر کاری دارند اعلام کنند تا انجام دهند.

حریرچی تاکید کرد: روزی دو حزب اصلاح طلب و اصولگرا بنده را برای بیان وضعیت کرونا در کشور دعوت کردند که در آن جلسه که مشترک بود، عنوان کردند چرا من از سپاه و بسیج دایم تقدیر و تشکر می کنم؟ لذا در جواب پاسخ دادم زمانی که ما نیاز به کمک داشتیم سپاه و بسیج به کمک ما شتافتند و این در حالی بود که یکی از بخش های بهداشت و درمان کشور با داشتن 18 درصد تخت های بیمارستانی کشور تنها سه درصد بستری بیماران کرونایی را انجام دادند.

وی اضافه کرد: معاون درمان وزارت بهداشت وقتی از آنها خواهش کرد که به ما در پذیرش بیماران کرونایی کمک کنند، گفتند که نمی توانیم جان خود را به خطر بیندازیم با این حال اگر می خواهید شما کرونا را اداره کنید و سایر بیماران را به ما بدهید اما بیمارستان بقیه الله در روزهایی تمام تخت های خود را به بستری کرونایی ها اختصاص داد.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: ما در آبان در مواجهه با کرونا مستاصل شده بودیم زیرا درحال وارد شدن به کانال فوتی های روزانه 500 نفر بودیم و به همین جهت یکی از دانشگاه های آمریکا پیش بینی کرده بود ما به روزانه 1200 فوتی خواهیم رسید اما کاری که بسیج در طرح شهید سلیمانی انجام داد باعث شد اکنون این آمار دو رقمی شود.
وی با تاکید بر اینکه البته بسیج در تامین ماسک جامعه نیز تلاش های زیادی کرد زیرا زمانی ماسک هر عدد به چهار هزار تومان هم رسید، تصریح کرد: یکی از بهترین عرصه های خدمت در زمان غیر جنگ حوزه سلامت است؛ هر ایرانی در سال به صورت متوسط 10/3 بار به بخش بهداشت و درمان مراجعه می کند لذا تقاضا می کنم در این حوزه سپاه بیشتر فعالیت کند؛ البته تقاضا می کنم در این حوزه بیش از گذشته به محرومان توجه داشته باشید.

حریرچی اضافه کرد: الان 8/4 دهم درصد هزینه کل کشور در بخش بهداشت و درمان صرف می شود اما متاسفانه پرداختی از جیب در حوزه سلامت در کشور ما بالا است که این موضوع منجر به هزینه های فقرزا و کمر شکن می شود؛ این در شرایطی است که برای بخشی از جامعه پرداخت هزینه حتی 30 هزار تومانی ویزیت پزشک هم زیاد است پس باید به این افراد توجه بیش از گذشته داشته باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: ما الان در کنترل کرونا نقطه ضعفی که داریم این است که نمی توانیم قرنطینه را اعمال کنیم و این هم از بخش بهداشت و درمان ساخته نیست؛ لذا یکی از کارهایی که در گام بعدی طرح شهید سلیمانی این است که به ما در این بخش یعنی قرنطینه بیماران کرونایی کمک کنند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار