معاون وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران:

اعمال مجدد محدودیت‌های کرونایی/ تردد‌های شهری فقط ۳ درصد کاهش یافته است

حریرچی گفت: اگر همکاری مناسبی از سوی مردم صورت نگیرد، پیش‌بینی می‌شود شرایط کرونایی بدتر شود و در این‌صورت مجبور می‌شویم محدودیت‌های قرمز و نارنجی را برای شهر‌هایی که میزان شیوع در آن‌ها بالا می‌رود، اعمال کنیم.
کد خبر: ۴۴۴۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷ - 24February 2021

برای قرنطینه کردن افراد مبتلا به کرونا از سپاه و بسیج کمک خواهیم گرفت/ فقط سه درصد تردد‌های شهری کاهش یافته استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، دکتر «ایرج حریرچی» معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در حاشیه هشتمین آیین اهداء جایزه ملی شهید رهنمون در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در یک سال اخیر و دوران کرونا نیرو‌های مسلح به‌ویژه سپاه و بسیج همکاری بسیار مناسبی با وزارت بهداشت داشتند به نحوی که بیمارستان‌های سپاه در این مدت بیش از ۱۵۰ درصد از سهم تخت‌های خود را برای ارائه خدمت به بیماران کرونایی اختصاص دادند؛ مانند بیمارستان بقیةالله (عج) که به‌عنوان یکی از بهترین مراکز تخصصی مقابله با کرونا چند ماه ظرفیت تختی خود را به این بیماران اختصاص داد.

وی افزود: در طرح شهید سلیمانی هم کمکی که بسیجیان در بیماریابی، حمایت و قرنطینه بیماران کرونایی کردند، بسیار مناسب بود. در مراحل بعدی هم ما از همکاری سپاه و بسیج خصوصاً برای قرنطینه کردن افراد مبتلا به کرونا استفاده خواهیم کرد.

معاون کل وزارت بهداشت اضافه کرد: البته اقدامات سپاه و بسیج علاوه بر حوزه درمان، در زمینه پشتیبانی هم مانند تامین ماسک و اقلام حفاظت بهداشتی هم تلاش‌های قابل تقدیری داشتند و اکنون نیز اقداماتی در ساخت واکسن کرونا در دست اقدام دارند که به‌زودی به مرحله بالینی خواهد رسید.

حریرچی درباره آخرین وضعیت کرونا در کشور هم بیان کرد: در اوج‌گیری سوم کرونا به کانال روزانه ۵۰۰ فوتی ناشی از این بیماری نزدیک می‌شدیم، اما با اجرای طرح شهید سلیمانی و طرح هوشمند محدودیت‌ها و همکاری مردم اکنون در وضعیت مناسبی قرار داریم.

وی ادامه داد: البته در شرایط فعلی نمی‌توان گفت که اوج‌گیری یا پیک چهارم آغاز شده، ولی نشانه‌های اولیه آن ظاهر شده است، خصوصاً با ورود ویروس انگلیسی به کشور که در بسیاری از شهر‌ها مواردی از ابتلا به این نوع ویروس مشاهده شده است؛ لذا با توجه به سرعت بالای سرایت این نوع ویروس، شرایط می‌تواند بسیار بد و وخیم شود.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: لذا آینده ما مشروط به نحوه عملکرد مردم است؛ زیرا متأسفانه به لحاظ تردد‌های اجتماعی نسبت به شرایط غیر کرونایی فقط تفاوت سه درصدی را مشاهده می‌کنیم که این هم به دلیل بسته بودن مدارس، دانشگاه‌ها، برخی مشاغل و ممنوعیت‌های شبانه است.

حریرچی عنوان کرد: امیدواریم با همکاری عموم مردم و اقداماتی که دولت و وزارت بهداشت و تلاش‌هایی که مدافعان سلامت انجام می‌دهند، امسال عید نوروز آرام‌تری را داشته باشیم، ولی اگر همکاری مناسبی صورت نگیرد، پیش‌بینی می‌شود شرایط بدتر شود و در این‌صورت مجبور می‌شویم محدودیت‌های قرمز و نارنجی را برای شهر‌هایی که میزان شیوع در آن‌ها بالا می‌رود، اعمال کنیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها