با حضور روحانی صورت گرفت؛

بهره‌برداری از طرح ملی آزادراه «غدیر»

بهره‌برداری از طرح ملی آزادراه غدیر دقایقی پیش با حضور رئیس‌ جمهور و به‌صورت تصویری آغاز شد.
کد خبر: ۴۴۴۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱ - 25February 2021

بهره‌برداری از طرح ملی آزاد راه غدیر آغاز شدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، بهره‌برداری از طرح ملی آزادراه غدیر صبح امروز (پنجشنبه) با حضور رئیس جمهور و به‌صورت تصویری آغاز شد.

آزادراه شش باندغدیر، سه باند رفت و سه باند برگشت دارد و طول این آزادراه ۱۵۸ کیلومتر است که از آبیک استان قزوین شروع و تا چرم شهر انتهای نقطه شرقی استان تهران امتداد دارد و با عبور از استان‌های قزوین، مرکزی، البرز و تهران نقش مهمی در کاهش ترافیک به‌ویژه در آزادراه‌های قزوین - کرج و کرج - تهران ایفا می‌کند.

این آزادراه که با سرمایه‌گذاری هفت هزار میلیارد تومان تکمیل شده است، حدود پنج آزادراه و بزرگراه شمالی و جنوبی را به هم متصل می‌کند و بخشی از راه ابریشم کشور است.

همچنین آزادراه ترانزیتی غدیر دو ساعت مسافت را کوتاه می‌کند و سالانه حدود۶۰ میلیون لیتر سوخت مصرفی و حدود ۲۵۰ هزار تن آلاینده‌ها را کاهش می‌دهد که سهم بزرگی در کاهش آلایندگی تهران و کرج دارد.

آزادراه غدیر بخشی از کریدور شرق به غرب، شمال به جنوب و بخشی از کریدور ترانزیت آسیایی است که موجب تسهیل تردد خودروهایی می‌شود که از استان‌های شمال غربی و غرب کشور با عبور از تهران به سمت جنوب شرق و شمال شرق می‌روند.

کار ساخت آزادراه غدیر با مشارکت ۷۰ درصدی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) و سهم ۳۰ درصدی دولت از سال ۱۳۹۴ آغاز و در مدت پنج سال تکمیل شد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها