پیشروی‌های برق‌آسای انصارالله/ شمارش معکوس برای سقوط مأرب آغاز شد

منابع یمنی از پیشروی‌های برق‌آسای نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جبهه مارب و هلاکت فرماندهان ارشد نیرو‌های وابسته به آل سعود و فرار سرکرده‌های آن‌ها از مأرب به ترکیه خبر می‌دهند.
کد خبر: ۴۴۴۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱ - 25February 2021

پیشروی‌های برق آسای انصارالله/شمارش معکوس برای سقوط مأرب آغاز شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی یمنی از ادامه پیشروی‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در مأرب خبر می‌دهند. نیرو‌های صنعا موفق به تسلط بر دو منطقه در «وادی ذنه» در جنوب شرق صرواح در غرب شهر مأرب شده‌اند.

از سوی دیگر یک فرمانده برجسته ائتلاف سعودی اذعان کرد: باید جنگ مأرب را از دست رفته دید و مأرب در آستانه سقوط قرار دارد.

حمد الشبوانی یکی از بزرگان قبایل عبیده در صفحه فیسبوک خود نوشت: شمارش معکوس برای سقوط شهر مأرب آغاز شده است. آنچه باید در حال حاضر گفت این است که باید چمدان‌های خود ببندیم و به شهر سیئون برویم.

کاربران شبکه‌های اجتماعی این اظهار نظر الشبوانی را اذعان به فتح قریب الوقوع مارب به دست ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دانستند.

همزمان منابع نظامی یمنی از فروپاشی سریع استحکامات نیرو‌های وابسته به عبد ربه منصور هادی و ائتلاف سعودی و پیروز‌های نیرو‌های صنعا در اطراف شهر مارب خبر دادند.

نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمنن در حال پیشروی به سوی گذرگاه شرقی که استان مارب را به استان حضرموت در شرق یمن متصل می‌کند و گذرگاه الودیعه با عربستان هستند.

نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به گفته منابع نظامی یمن، طی ساعات گذشته نبرد سنگینی با نیرو‌های ائتلاف داشته اند و از شمال به سمت شهر مارب در حال پیشروی هستند.

نیرو‌های صنعا موفق به پاکسازی مناطق بسیاری از لوث نیرو‌های ائتلاف سعودی در منظقه النضود شده اند و حلقه محاصره را بر گروه‌های تروریستی وابسته به ائتلاف ریاض و القاعده تنگ‌تر کرده‌اند.

فرار سرکرده‌های مزدوران به ترکیه
همزمان منابع یمنی از فرار سرکرده‌های وابسته به حزب الاصلاح به ترکیه از جمله محمد الحزمی به دنبال سقوط قریب الوقوع مارب خبر دادند.

این منابع فرار سرکرده‌های حزب الاصلاح و اصرار آن‌ها در ماندن در ترکیه را اذعان به قریب الوقوع بودن سقوط مارب به دست نیرو‌های انصارالله یمن دانستند.

منابع یمنی فاش کردند: «الحزمی» قطعه زمینی را در نزدیکی مأرب فروخته است و دیگر سرکرده‌ها وابسته به عبد ربه منصور هادی مزدور آل سعود، نیز طی دو ماه گذشته املاک خود را در شهر مارب فروخته‌اند و برخی دیگر هم املاک خود را به خویشاوندان خود منتقل کرده‌اند.

شکست و تلفات سنگین نیرو‌های وابسته به ریاض در نزیکی مارب
منابع محلی گزارش دادند: نیرو‌های ائتلاف سعودی در جبهه شمالی در نزدیکی شهر مارب در تبه الاقشع متحمل شکست سنگین شده‌اند و ۱۳ خودرو زرهی آن‌ها منهدم شده است و شماری زیادی از نیرو‌های خود را از دست داده‌اند.

بر اساس این گزارش، شمار کشته‌شدگان مزدوران وابسته به ریاض مشخص نیست. نیرو‌های انصارالله یمن در حال پیشروی به سوی سد مأرب هستند تا محاصره آن را از همه سمت کامل کنند.

هلاکت دو فرمانده وابسته به مزدوران آل سعود در نبرد کوه المشجح
منابع نظامی یمنی از هلاکت دو فرمانده ارشد وابسته به ائتلاف در نبرد مأرب خبر دادند و اعلام کردند: هانی زبروق وحیدرالزین دو فرمانده برجسته وابسته به ائتلاف سعودی در نبرد اطراف جبل المشجح در غرب شهر مأرب کشته شده‌‎اند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار