گروه‌های حقوق بشری خواستار رسیدگی به جرائم جنگی اسرائیل شدند

نمایندگان گروه‌های پیشگام در حوزه حقوق بشر از رئیس جمهور ایالات متحده خواستند تا تحریم‌های وضع شده علیه مقامات دیوان کیفری بین‌المللی را لغو و به جرائم جنگی رژیم صهیونیستی رسیدگی کند.
کد خبر: ۴۴۴۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵ - 26February 2021

گروه‌های حقوق بشری خواستار رسیدگی به جرائم جنگی اسرائیل شدندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از وبگاه خبری عرب نیوز، نمایندگان گروه‌های فعال در حوزه حقوق بشر روز پنج‌شنبه از «جو بایدن» خواستند تا تحریم‌های وضع شده در دوره ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» علیه مقامات دیوان کیفری بین‌المللی را لغو کند و تأکید کردند که جرائم جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

به رغم آنکه ۱۲۳ کشور جهان به دیوان کیفری بین‌المللی پیوسته‌اند، بیش از چهل کشور از جمله ایالات متحده و رژیم اشغالگر صهیونیستی به رغم تصدیق اساسنامه رم، از پیوستن به این نهاد خودداری کرده و صلاحیت آن را به دلیل تحقیقاتش در زمینه سیاست‌های نظامی اسرائیل رد می‌کنند.

«کاترین گالاگر» وکیل ارشد «مرکز حقوق اساسی» و سایر فعالان حقوق بشر از سرتاسر جهان روز پنج شنبه در یک وبینار شرکت کردند. میزبان این همایش بنیاد صلح خاورمیانه و رئیس آن، «لارا فریدمن» بود.

در این همایش، دکتر «ماکیل کرنی» پژوهشگر حقوقی در مؤسسه الحق، یک نهاد حقوق بشری فلسطینی در رام الله گفت: «آنچه ما (چهارشنبه) در شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو شاهد بودیم، این است که ایالات متحده قصد خود را برای پیوستن (به دیوان کیفری بین‌المللی) ابراز می‌کند».

گفتنی است که رئیس جمهور پیشین آمریکا سال ۲۰۱۸ این کشور را از عضویت شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خارج کرد.

اما «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه دولت «جو بایدن» روز چهارشنبه به شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو گفت که آمریکا درصدد انتخاب مجدد در این شورا در سال ۲۰۲۲ است. وی در ادامه افزود که تحقیقات درباره سوریه و کره شمالی در کنار مبارزه با نژادپرستی باید در اولویت قرار گیرند.

بلینکن همچنین مدعی شد که شورای حقوق بشر سازمان ملل باید از مبارزه علیه ظلم و ستم حمایت کند.

شایان ذکر است که این نهاد جهانی به رغم تحریم‌های وضع شده از سوی ترامپ و همچنین سیگنال‌های ضد و نقیض دولت بایدن از تحقیق و تفحص در مورد جرائم جنگی رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین دلسرد نشده است.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها