چهل‌سالگی سرو/

علمدار گردان «عبدالله» به روایت تصویر

سردار شهید «سیدابراهیم شجیعی» فرمانده گردان «عبدالله» از لشکر ۵ نصر در دوم آبان ۱۳۳۵ در روستای روئین از توابع شهرستان اسفراین به دنیا آمد؛ وی در ۲۳ بهمن ۱۳۶۴ در عملیات والفجر ۸ به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۴۴۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰ - 26February 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار شهید «سیدابراهیم شجیعی» فرمانده گردان «عبدالله» از لشکر ۵ نصر در دوم آبان ۱۳۳۵ در روستای روئین از توابع شهرستان اسفراین به دنیا آمد.

سید ابراهیم در سال ۱۳۵۴ به خدمت سربازی رفت و دوره چتربازی را پشت سر گذاشت. به علت شکستگی از ناحیه پا حین پرش از هواپیما، باقی‌مانده دوران خدمت را در تدارکات پایگاه هوایی گذراند.

شهید شجیعی در دوران قبل از پیروزی انقلاب در مبارزه علیه حکومت پهلوی شرکت داشت و در سازماندهی و سامان دادن به راهپیمایی‌های ضد رژیم طاغوت حضور فعالانه داشت.

با پیروزی انقلاب عضو کمیته انقلاب اسلامی اسفراین شد و در سال ۱۳۵۸ به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سبزوار درآمد.

شهید شجیعی بعد از تولد اولین فرزندش به سِمت فرمانده گردان منصوب شد که بعد از آن به کردستان و به سر پل ذهاب رفت.

در عملیات مسلم‌ابن‌عقیل در جبهه سومار مجروح شد. در عملیات طریق‌القدس و بیت‌المقدس نیز شرکت داشت که در عملیات طریق‌القدس در جبهه بستان برای بار دوم مجروح شد. در ۲۲ بهمن‌ماه سال ۱۳۶۲ بعد از به پایان رساندن دوره آموزش فرماندهی، بار دیگر به جبهه اعزام شد و در اسفند همان سال در عملیات خیبر شرکت کرد.

شهید شجیعی در آبان ۱۳۶۳ در حالی که فرماندهی گردان جبار را بر عهده داشت در عملیات عاشورا حضور پیدا کرد که در این عملیات نیز برای بار سوم مجروح شد. در اسفند همان سال در عملیات بدر نیز مجددا مجروح شد. به دنبال این مجروحیت‌ها دکتر معالج یک سال استراحت برای او تجویز کرد، ولی سید ابراهیم بعد از یک ماه بار دیگر عازم جبهه شد.

سید ابراهیم شجیعی در ۲۳ بهمن ۱۳۶۴ در حالی که فرماندهی گردان عبدالله از لشکر ۵ نصر را بر عهده داشت در عملیات والفجر ۸ به فیض شهادت نائل آمد.

در ادامه تصاویر کمتر دیده شده از سردار شهید شجیعی را می‌بینید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار