جزئیات حمله هوایی آمریکا به مواضع رزمندگان مقاومت در مرز سوریه و عراق

جنگنده‌های آمریکایی بامداد امروز (جمعه) مواضع گروه‌های مقاومت را در منطقه «البوکمال» سوریه در مرز با عراق هدف قرار دادند.
کد خبر: ۴۴۴۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴ - 26February 2021

حمله هوایی آمریکا به مواضع رزمندگان مقاومت در مرز سوریه و عراقبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، جنگنده‌های آمریکایی بامداد امروز (جمعه) مواضع گروه‌های مقاومت را در منطقه «البوکمال» سوریه در مرز با عراق هدف قرار دادند که برخی منابع رسانه‌ای از شهادت ۱۷ نفر در این حمله خبر داده و برخی دیگر از رسانه‌ها نیز از شهادت ۶ نفر و زخمی شدن ۱۱ نفر در این حمله گزارش دادند.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های مورد استفاده در این حمله اف-۱۵ بوده که در آسمان استان «الانبار» عراق اقدام به سوختگیری هوایی کردند.

بر اساس گزارش صابرین‌نیوز، در مجموع هفت هدف مورد حمله قرار گرفته که ۶ هدف از آن‌ها پیش از حمله به دلیل پرواز پهپاد‌های جاسوسی و هشدار‌های یگان اطلاعاتی مقاومت، تخلیه شده بودند.

هفتمین نقطه شاهد حضور تعداد اندکی از رزمندگان حشدالشعبی بوده تا مانع از حملات احتمالی تروریست‌های داعشی و غارت کردن تجهیزات و تسلیحات موجود در این پایگاه شوند.

وزارت دفاع آمریکا این حمله را در پاسخ به حمله راکتی اخیر به نظامیان آمریکایی و نیرو‌های ائتلاف در عراق [اربیل] عنوان کرد.

وزارت خارجه روسیه هم حمله هوایی آمریکا به اهدافی در مرز سوریه و عراق را محکوم کرد و از واشنگتن خواست که به حاکمیت سوریه احترام بگذارد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها