عراق پرواز پهپاد در استان «دیالی» را ممنوع کرد

یک منبع در پلیس استان دیالی عراق از ممنوعیت پرواز پهپاد‌ها در آسمان این استان بدون اخذ مجوز‌های قانونی خبر داد.
کد خبر: ۵۰۶۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱ - 13February 2022

عراق پرواز پهپاد در استان دیالی را ممنوع کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از شفق‌نیوز، یکی از مقامات امنیتی استان دیالی عراق روز شنبه از ممنوعیت پرواز بدون مجوز پهپاد‌ها در آسمان این استان خبر داد.

یک منبع در پلیس دیالی در سخنانی اظهار داشت: مقامات امنیتی دیالی تصمیمی را مبنی بر ممانعت از پرتاب پهپاد‌ها برای جلوگیری از استفاده آن‌ها در مواردی که به امنیت عمومی آسیب می‌زند، صادر کردند.

وی افزود: سازوکار مشخصی برای پرواز پهپاد‌ها به‌منظور تصویربرداری از رویداد‌های اجتماعی یا حتی رسانه‌ای ایجاد شده است که مستلزم ارائه درخواست قبلی به فرماندهی عملیات دیالی، پلیس و استانداری برای اخذ مجوز‌های رسمی با مشخص کردن مکان‌هایی است که قرار است از آن عکس گرفته شود.

این منبع ادامه داد: هیچ شخص یا نهادی مجاز به پرتاب پهپاد نیست؛ مگر با تأیید فرماندهی عملیات، پلیس، استانداری و نهاد‌های امنیتی و در غیر این‌صورت تحت پیگرد اقدامات قانونی قرار خواهد گرفت.

وی گفت: این اقدام یک تصمیم احتیاطی امنیتی است و هرگونه تخلف از مقررات باعث واکنش قانونی به کسانی می‌شود که این اقدام را انجام دهند و نیرو‌های امنیتی این اختیار را دارند که فوراً پهپاد را سرنگون کنند؛ زیرا یک هدف خصمانه محسوب می‌شود.

این در حالی است که روز جمعه «خالد الشمری» فرمانده پلیس بابل هم یک نشست تخصصی امنیتی را برای بررسی تقویت رویه‌های کار با هواپیما‌های بدون سرنشین و اتخاذ تصمیمات لازم در این زمینه برگزار کرده بود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها