نماینده ولی فقیه در مازندران مطرح کرد؛

برخورد قاطع و عزتمندانه سلاحی برنده در برابر مستکبران/ روحیه و باور «ما می‌توانیم» باید مورد توجه قرار بگیرد

آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» با بیان اینکه هیچ سلاحی برابر مستکبران برنده‌تر از برخورد قاطع و عزتمندانه با آنان نیست، گفت: روحیه و باور «ما می‌توانیم» باید مورد توجه قرار بگیرد.  
کد خبر: ۴۴۴۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰ - 26February 2021

برخورد قاطع و عزتمندانه سلاحی برنده در برابر مستکبران/ روحیه و باور «ما می‌توانیم» باید مورد توجه قرار بگیردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» در خطبه‌های مجازی این هفته با تاکید بر تقوا و بیان اینکه تقوا کالای پرفایده در دنیا است، اظهار داشت: تقوا باعث سعادتمندی است و  انسان بی‌تقوا عاقبت سختی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه امام علی (ع) در فرازی از خطبه نمازجمعه در توصیف پیغمبر (ص) فرمود «خداوند پیغمبر را سبب در رحمت خود قرار داده است»، به رابطه خلقت با رحمت اشاره کرد و گفت: خدای بزرگ در قرآن مجید می‌فرماید: «همه جهان را برای انسان آفریدم و انسان را برای رسیدن به رحمت آفریدم».

محمدی لائینی به اهمیت رحمت رحیمیه اشاره کرد و گفت: مظهر و مصداق بارز رحمت رحیمیه نعمت‌های بهشتی است و رابطه خلقت و بعثت با رحمت مسئله اساسی بوده، زیرا دستاورد بعثت، رحمت الهی است .

امام جمعه ساری بیان کرد: پیامبران برای رساندن انسان‌ها به رحمت الهی مبعوث شدند و جهاد و تلاش کردند تا بشر هم در این دنیا به آسودگی، عزت، شرف، استقلال، آسایش و رفاه مطلوب و معقول برسد و هم در زندگی ابدی اهل رحمت خداوند باشد و دچار خشم و عذاب و غضب الهی قرار نگیرد.

وی با بیان اینکه رسیدن به رحمت سبب و وسیله می‌خواهد، وجود پیامبر اکرم را سبب آن دانست و گفت: با کلید سنت، پیامبر و کتاب الهی می‌توان به رحمت خداوند نائل شویم.

امام جمعه ساری با تبریک ولادت امام علی (ع) به ایام البیض ماه مبارک رجب و برگزاری مراسم اعتکاف و وفات حضرت زینب (س) اشاره کرد و با بیان اینکه حضرت زینب (س) مظهر معرفت و بصیرت کامل و شجاعت بالا است و بار‌ها خود را به کام خطر انداخت تا یتیمان برادر و امام سجاد (ع) را از خطر حفظ کند، سخنرانی‌های آتشین در مقابل حکومت‌های خشن و جائر و سفاک را نشانه شجاعت و معرفت بالای حضرت زینب (س) دانست.

تربیت مسئله جدی در نظام آموزشی است

محمدی لائینی با اشاره به هشتم اسفند روز امور تربیتی و روز تربیت اسلامی بر ضرورت تربیت اسلامی بر اساس دیدگاه انبیاء تاکید کرد و گفت: تربیت دین و مکاتب دین و وحی متفاوت از تربیت‌های نظام سکولار است و خدای بزرگ مکتب تربیتی برای ما فرستاده و بر اساس آن آموزش و پرورش باید مسئله تربیت را خیلی جدی بگیرد.

وی با عنوان اینکه باید مسئولین آموزش و پرورش بافضیلت، باصداقت، باامانت، بادیانت و پاک در راس کار مدارس باشند، ادامه داد: مدیران مدارس باید انسان‌های مهذب، خودساخته و تربیت شده تربیت اسلامی، خدمتگزار، با اخلاص، سالم و صالح باشند.

امام جمعه ساری با اشاره به نهم اسفند روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندکان و بیان اینکه باید حق و حقوق تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان مورد توجه قرار گیرد و این مسپله باید دغدغه مسئولین باشد، تصریح کرد: باید با تنظیم بازار و نظارت درست و حساب شده بر قیمت‌ها از حقوق مصرف کنندگان حمایت کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه باید دولت سوبسید‌هایی را برای تولیدکنندکان در نظر بگیرد تا هزینه‌ها کاهش پیدا کند، عنوان کرد: حقوق تولیدکننده و مصرف کننده مهم است و باید دلالان و واسطه‌ها که بین دو حلقه تولید و مصرف بازیگری می‌کنند را درست مدیریت کنیم که حقوق مصرف کننده و تولید کننده حفظ شود.

امام جمعه ساری افزود: چهاردهم اسفنذ سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) است و خدمات فراوانی در طول چهل و دو سال در این نهاد صورت گرفت و باید قدردان باشیم.

وی با اشاره به اهمیت انفاق در قرآن کریم گفت: به فرموده امام راحل مستمندان، ولی تعمت ما هستند و خدا به برکت این‌ها به ما نعمت می‌دهد و باید به آن‌ها رسیدگی کنیم.

روحیه و باور «ما می‌توانیم» باید مورد توجه قرار بگیرد

محمدی لائینی به فرازی از بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و با بیان اینکه دولت آینده باید دولت جوان انقلابی باشد، افزود: روحیه و باور «ما می‌توانیم» که مورد تاکید مقام معظم رهبری است باید مورد توجه قرار بگیرد.  

امام جمعه ساری با بیان اینکه «ما می‌توانیم» به عنوان یک باور ایجاد تحول کرده است و تحریم دشمنان گرچه به ما لطمه زده است، اما برکت اتکاء به توانایی داخلی را همراه داشت، گفت: راه برون رفت از بحرانها، اقتصاد مقاومتی و تکیه به داخل است و باید به ملت و جوانان و داخل تکیه کنیم نه بیرون، زیرا آن‌ها چندسال از برجام و معاهده با غرب یکطرفه بیرون رفتند و برای بازگشت، طلبکارانه شرط و شروط می‌گذارند و تهدید و تحریم می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: هیچ سلاحی برابر مستکبران برنده‌تر از برخورد قاطع و عزتمندانه با آنان نیست و حرف مقام معظم رهبری را باید جدی گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار