وداع با پیکر ۱۰ آلاله زهرایی/ شهدایی که میهمان مجازی مازندرانی‌ها شدند

در شب وفات پیام‌آور قیام کربلا حضرت زینب (س) مراسم وداع تلویزیونی با پیکر ۱۰ شهید دفاع مقدس در جوار مزار ۲ شهید گمنام حسینیه عاشقان کربلای ساری برگزار شد.
کد خبر: ۴۴۴۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۰ - 26February 2021

وداع با پیکر ۱۰ شهید دفاع مقدس/ شهدایی که میهمان مجازی مازندرانی‌ها بودندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، شبی که مازندرانی‌ها به میهمانی شهدا دعوت شدند رویایی و زیبا بود. شهدایی که با ورود میهمان ناخوانده‌ای به نام کرونا مراسم تشییع و خاکسپاری‌شان چندین بار به تعویق افتاد سرانجام در شبی که به نام پیام‌آور کربلا زینب کبری (س) متبرک شد، بازگشتند تا پیام همرزمان و دوستان شهیدشان را به مردم برسانند.

آنها رفتند تا اسلام زنده بماند، ایستادند تا پشت ولایت خالی نماند، به عهدشان وفا کردند و عاشقانه جان به جانان دادند و اینک پس از سالها بازگشتند و عطرشان دیار علویان را معطر کرد.

آنها آمدند تا به ما یادآوری کنند؛ اگر نامی و نشانی و اعتباری برای‌مان هست از نام و نشان و اعتبار شهداست؛ اگر امنیت و آزادی هست از ایثار، شجاعت و رشادت‌شان هست؛ شهدایی که قامت به قامت ایستادند و در دل خون و خطر حماسه خلق کردند و روزهای دفاع مقدس را در تاریخ ثبت و جاودانه کردند.

اینک در آستانه بهار، گل‌های جاویدان سرزمین عشق دوباره در دل خاک وطن روییدن گرفت و با آمدن کربلاییان شمیم جان‌فزا به شهرمان پیچید و عشق دوباره در رگ رگ فرزندان وطن جاری شد.

همان که علی‌اکبری رفتند و علی‌اصفری برگشتند امشب در تابوتهای پیچیده در پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران میهمان مجازی مردم استان مازندران بودند.

شهدایی که عصر امروز با ورودشان به استان مازندران، حال و هوای شهر را روحانی و شهدایی کردند. مراسم استقبال از شهدا در میدان جانبازان قائم‌شهر برگزار شد و کاروان حامل پیکر ۱۰ آلاله سرخ شهادت پس از رسیدن به ساری در شهر تشییع خودرویی شد و عطرشان مشام جان این مردم را نوازش دهد. 

در شب وفات پیام‌آور قیام کربلا حضرت زینب (س) مراسم وداع تلویزیونی با پیکر ۱۰ شهید دفاع مقدس در مازندران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در جوار دو شهید گمنام حسینیه عاشقان کربلای ساری برگزار شد.

آیین باشکوه وداع با پیکر هشت شهید گمنام دفاع مقدس از عملیات‌های کربلای ۵ و ۸ُ، محرم، والفجر یک و تک دشمن در سال ۶۷ امشب میهمان مردم دیار علویان بودند.

همچنین در این آپین، پیکر دو شهید تازه شناسایی شده به نام‌های شهیدان «علی اکبر محمدی» و «منوچهر تقدسی» که پس از سال‌ها دوری و فراق به زادگاهشان بازگشتند، نیز بر شکوه و عظمت مراسم افزود.

مادران و خواهران بسیجی مازندرانی امشب با مجمه گردانی و گلباران تابوت شهدا صحنه‌هایی از عشق و دلداگی به شهدا و جلوه‌های زیبایی از شور حماسی و شهدایی را مقابل چشم بینندگان به نمایش گذاشتند.

پیکر این شهدا پس از مراسم وداع، در اختیار نمایندگان سپاه شهرستان‌های بهشهر، قائم‌شهر، آمل، محمودآباد، چالوس و رامسر قرار گرفت.

مراسم وداع شهرستانی نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد و ساعت ۱۰ صبح یکشنبه دهم اسفند، مراسم تشییع به طور همزمان در شهر‌های مورد نظر برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، محل خاکسپاری پیکر  ۲ شهید گمنام ۲۱ساله از تک دشمن در سال ۶۷و ۱۸ ساله از عملیات کربلای ۵ شلمچه در  دانشگاه آزاد بهشهر خواهد بود و ۲ شهید ۲۰ و ۱۷ ساله به ترتیب از عملیات کربلای ۵ شملچه و عملیات والفجر یک در دانشگاه آزاد چالوس خاکسپاری می‌شوند.

همچنین ۲ شهید گمنام  ۲۴ ساله از عملیات کربلای ۸ و ۱۸ ساله از عملیات محرم در دانشگاه آیت الله آملی تدفین می‌شوند و ۲ شهید ۱۸ و ۲۷ ساله به ترتیب از عملیات محرم و عملیات والفجر یک اعلام کرد که در پارک شهرداری (جنب مصلا) خاکسپاری خواهند شد.

پیکر سرباز وظیفه ارتشی شهید «علی اکبر محمدی»، در زادگاهش شهرستان قائمشهر تشییع و خاکسپاری خواهد شد و پیکر شهید «منوچهر تقدسی» نیز در زادگاهش شهرستان محمودآباد خاکسپاری می‌شود.

این شهدا دو روز میهمان مردم ولایتمدار و شهیدپرور استان مازندران هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار