نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

آموزه‌های «دفاع مقدس» راهکار تقابل با توطئه‌های دشمنان است

محمدمهدی زاهدی گفت: امروز نه تنها آمریکا بلکه متحدانش نیز به شدت از آموزه‌های دفاع مقدس که در واقع رمز پیروزی ما در دوران هشت سال جنگ تحمیلی و رمز موفقیت و پیروزی نیرو‌های جهادی اسلامی در منطقه است، وحشت دارند.
کد خبر: ۴۴۵۰۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰ - 20March 2021

آموزه‌های «دفاع مقدس» راهکار تقابل با توطئه‌های دشمنانگروه اخبار داخلی دفاع‌پرس ـ علیرضا صحرایی؛ محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس با بیان اینکه یکی از راهکار‌های مهم و اساسی در مقابله با اقدامات دشمنان، الگوگیری از فرهنگ دفاع مقدس است، اظهار داشت: در حقیقت روحیه جهادی، انقلابی و مقاومت از مولفه‌ها و آموزه‌های مهم این فرهنگ است که می‌تواند به شدت در عقب راندن دشمنان امت اسلامی و هم‌چنین بدخواهان و معاندان نظام و انقلاب اسلامی کشورمان از مواضع ضدایرانی‌شان اثرگذار باشد.

این مقام مسوول افزود: امروز نه تنها آمریکا بلکه متحدانش نیز به شدت از این فرهنگ که در واقع رمز پیروزی ما در دوران هشت سال دفاع مقدس و رمز موفقیت و پیروزی نیرو‌های جهادی اسلامی در منطقه است، وحشت دارند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس که بلوک شرق و غرب از صدام به منظور شکست ایران حمایت می‌کردند، اگر رزمندگان ما از این فرهنگ برخوردار نبودند، قطعاً اهداف دشمنان ما یکی پس از دیگری محقق شده بود؛ لذا باید توجه داشته باشیم که پیروزی ما در جنگ تحمیلی در گرو تجهیزات و امکانات پیشرفته و فوق پیشرفته نظامی نبود؛ چراکه اگر چنین بود پیروزی از آنِ دشمن بود؛ در واقع ما با روحیه جهادی و انقلابی در طول جنگ تحمیلی به چیزی جز شکست دشمن توجه و فکر نمی‌کردیم و با همین روحیه توانستیم به اهداف خودمان برسیم.

وی تصریح کرد: امروز هم در منطقه همین فرهنگ حاکم است؛ شکست گروه تروریستی داعش که از حمایت‌های همه‌جانبه مثلث غربی، عبری و عربی برخوردار بود؛ مصداق بزرگ ریشه دواندن این فرهنگ در منطقه است.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز آمریکا می‌داند تا زمانی که فرهنگ دفاع مقدس ما به واسطه الگوگیری نیرو‌های جهادی و اسلامی در منطقه وجود دارد، آن‌ها نمی‌توانند به اهداف خود علیه مسلمانان دست پیدا کنند، گفت: از ابتدای ظهور و پیروزی انقلاب اسلامی ایران، آمریکایی‌ها درصدد دشمنی با ملت و کشور ما برآمدند و در این مسیر برای تحقق اهداف ضد‌ایرانی‌شان از هیچ تلاشی دریغ نکرده و نمی‌کنند.

این مقام مسوول با بیان اینکه حفظ و ارتقاء دستاورد‌های انقلاب اسلامی همواره از تاکیدات و دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و هست، تصریح کرد: یکی از عوامل مهمی که می‌تواند در ترویج فرهنگ ایثار،‌ شهامت و شهادت کارساز باشد، برگزاری یادواره‌های شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مراسم بزرگداشت مدافعان حرم است.

زاهدی در پایان گفت: در واقع ما هر چقدر که در مسیر زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای‌مان تلاش و اقدام کنیم، به همان میزان توانسته‌ایم در مسیر برجسته‌سازی و تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی قدم برداریم؛ چرا که مصون ماندن جامعه ما از گزند توطئه‌های دشمنان در گرو نهادینه شدن و ترویج فرهنگ ایثار، ازخودگذشتگی و شهادت‌طلبی است.

گفت‌وگو از علیرضا صحرایی

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها