کارشناس امور امنیتی اردنی:

طرح «بایدن» برای حمله به گروه‌های مقاومت/ سکوت دولت عراق موجب تداوم حملات آمریکا می‌شود

الجعفری با اشاره به اینکه حمله به نوار مرزی عراق و سوریه تصادفی نبوده از طرح خطرناک بایدن که به دنبال تحقق آن در منطقه به هر قیمتی است، پرده برداشت.
کد خبر: ۴۴۵۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰ - 27February 2021

حمله به نوار مرزی برنامه ریزی شده بود/ حملات ادامه دار خواهد بودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «عون الجعفری» کارشناس امور امنیتی اردنی و عضو مرکز مطالعات نظامی القبس به پایگاه عراقی المعلومه اعلام کرد: عملیات نظامی اخیر در نواری مرز عراق و سوریه بخشی از طرح دولت جدید آمریکا در عراق است.

وی افزود: رصد مواضع آمریکایی‌ها در رسانه‌های داخلی آنها با آنچه رسانه‌های عربی به‌ویژه نیروهای رسانه‌ها وابسته به آمریکا در منطقه بیان می‌کنند، کاملاً مغایرت دارد.

این کارشناس امور امنیتی اردنی تحرکات آمریکا در عراق در راستای طرحی دانست که از سوی آمریکایی‌ها در نواری عراق و سوریه و عراق و کویت شروع شده است.

وی اعلام کرد: هدف قرار دادن گروه‌های حشد شعبی و مقاومت، اتفاقی و تصادفی نبوده است و اقدامی برنامه‌ریزی شده برای دور کردن حشد شعبی و گروه‌هایی که مانع اجرای طرح‌های آمریکا در مناطق زیادی از عراق، سوریه و اردن هستند، بوده است.

الجعفری گفت: هفته گذشته رسانه‌های آمریکایی از زوایای حمله هوایی علیه گروه‌های حشد شعبی بدون اینکه به مکان آن اشاره کنند، پرده برداشته بودند و امروز مشخص شد که کتائب حزب‌الله در مرز عراق و سوریه قرار بوده است که هدف قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: تا زمانی که دولت عراق موضع رسمی در قبال این تجاوز به نیروهای نظامی حشد شعبی اتخاذ نکند، حملات در این حد متوقف نخواهد شد.

الجعفری اعلام کرد: دولت بایدن مایل به استقرار مجدد نظامیان آمریکا در عراق به هر قیمتی است.

از سوی دیگر، «ماجد الشویلی» نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی به اظهارات وزیر دفاع آمریکا در خصوص هماهنگی با طرف عراقی برای حمله به مواضع نیروهای مقاومت واکنش نشان داد و نوشت: «درخصوص اینکه وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که در حمله هوایی خود علیه مواضع حشد شعبی در شرق سوریه براساس اطلاعات دریافتی از طرف عراقی عمل کرده است، دو نکته مطرح است؛ اگر آمریکایی‌ها دروغ می‌گویند که در این‌صورت دولت عراق باید سفیر ایالات متحده آمریکا را فراخوانده و اعتراض خود را اعلام کند و یا اینکه سکوت می‌کند که در این‌صورت رضایت خود را از عملیات آمریکایی‌ها نشان داده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار