یادداشت/ سیروس فتح‌اله

تکاپوی «جو بایدن» برای احیای داعش در عراق و سوریه

دولت «جو بایدن» که در پشت تناقض‌ها و شعارهای تو خالی پنهان شده است، پشت به پشت رژیم صهیونیستی به‌دنبال احیای مجدد داعش در عراق و سوریه است تا به بهانه مبارزه با تروریسم حضور نیروهای نظامی خود را در منطقه غرب آسیا تثبیت کند.
کد خبر: ۴۴۵۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۳:۲۷ - 01March 2021

تکاپوی «جو بایدن» برای احیای داعش در عراق و سوریهگروه بین‌الملل دفاع‌پرس- سیروس فتح‌اله؛ نیرو‌های تروریست ایالات متحده آمریکا با دستور مستقیم «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور شامگاه پنج‌شنبه هفته گذشته خاک سوریه را در نزدیکی مرز عراق به بهانه واهی هدف حمله قرار دادند که در پی این حمله یکی از اعضای گروه‌های مقاومت عراقی شهید و چند نفر دیگر مجروح شدند. تجاوز نظامی آمریکایی‌ها به خاک سوریه واکنش‌های متعددی را در پی داشت؛ تا جایی که تعدادی از سناتور‌ها و نمایندگان دموکرات از جو بایدن به‌خاطر اینکه قبل از صدور دستور حمله به سوریه، کنگره را مطلع نکرده، انتقاد کرده بودند.

اما جو بایدن برای فرار از پاسخ‌گویی که چرا بدون هماهنگی با کنگره دستور نظامی داده است به کنگره نامه نوشت و اقدام متجاوزکارانه خود را توجیه کرد؛ بایدن در نامه خود به کنگره مدعی شد که «با حمله به سوریه قصد داشتم از حملات مداوم علیه نظامیان آمریکایی و متحدان ایالات متحده در عراق جلوگیری کنم. من با هدف دفاع و محافظت از پرسنل آمریکایی و شرکای ما در برابر این حملات و حملاتی که احتمالا در آینده رخ خواهد داد، بر اساس قدرت و اختیارات قانون اساسی برای استفاده از قدرت نظامی به‌عنوان فرمانده کل نیرو‌های مسلح، این اقدام نظامی را هدایت و مدیریت کردم.»

ادعا‌های جو بایدن در حالی مطرح می‌شود که بر اساس گزارش‌های میدانی حملات راکتی به نزدیکی پایگاه نیرو‌های آمریکایی در اربیل توسط مزدوران ایالات متحده آمریکا در عراق انجام شده است تا بدین ترتیب، واشنگتن بهانه کافی برای متهم ساختن مقاومت در این کشور را داشته باشد.

پس اولین هدف رئیس جمهور دموکرات آمریکا از این حمله کسب وجهه در داخل آمریکا بود؛ او با این حمله تلاش کرد که این مسأله را القا کند که حمله به مواضع گروه‌های مقاومت عراقی پاسخ به اقداماتی بود که بنابر ادعای آمریکایی‌ها حملات راکتی به فرودگاه «اربیل» و پایگاه‌های نظامی آمریکا در اقلیم کردستان کار این گروه‌هاست. البته این سوال هم در اذهان عمومی ایجاد شده است که اگر هدف بایدن از حمله مواضع گروه‌های مقاومت محافظت از نیرو‌های آمریکایی و سفارت‌خانه این کشور در عراق است، پس چرا از طریق خاک عراق اقدام نکرده و سوریه را برای انتقام‌جویی انتخاب کرده است؟ پس هدف دومی هم در میان است. 

دومین هدفی که جو بایدن از این حمله متجاوزکارانه دنبال می‌کرد، به موقعیت جغرافیایی مکانی که مورد حمله قرار داده است، نیز بر می‌گردد؛ چرا شهر البوکمال انتخاب بایدن بود؟ چون این شهر برای تروریست‌ها شاهرگ حیاتی و راهبردی محسوب می‌شود و ۴۵۰ کیلومتر با دمشق و ۳۴۰ کیلومتر با بغداد فاصله دارد. علاوه بر این  دو شهر «القائم» را در استان الانبار عراق و «دیرالزور» را در سوریه به هم متصل می‌کند.

البوکمال شهری است که سال ۲۰۱۷ میلادی توسط نیرو‌های مقاومت سوریه از چنگال تروریست‌های تکفیری آزاد شد؛ این شهر برای تروریست‌های تکفیری و حامیان آن‌ها خیلی حیاتی بود، بر همین اساس بار‌ها برای اشغال مجدد آن تلاش کردند، اما با مقاومت جانانه نیرو‌های مقاومت تیرشان به سنگ خورده و ناکام ماندند. علت اینکه تروریست‌های تکفیری برای بازپسگیری این شهر دست به آب و آتش می‌زنند، این است که این شهر گذرگاهی ویژه برای رفت و آمد آن‌ها به سوریه و عراق بود؛ بنابراین هدف شوم جو بایدن که حمایت از تروریست‌ها و احیای مجدد داعش در عراق و سوریه است تا به بهانه مبارزه با آن‌ها حضور نیرو‌های تروریست آمریکا را در منطقه توجیه کند، با این انتخاب مشخص شد. این حمله بار دیگر برای افکار عمومی ثابت کرد که با جابجایی نفر یا حزب در کاخ سفید سیاست خصمانه این کشور علیه بشریت دستخوش تغییر نمی‌شود! پس آمریکایی‌ها با این حمله نشان دادند، واقعا بر روی احیای داعش تمرکز کردند، چون با این حمله کنترل مرزی توسط گروه‌های مقاومت عراق به چالش کشیده می‌شود و رفت و آمد تروریست‌ها در خاک عراق و سوریه به سهولت انجام خواهد گرفت.

انتهای پیام/ ۴۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار