وصیتنامه شهید «حسن قدرتیان»؛

فرزندم تا آخر عمر مطیع و فرمانبر دولت جمهوری اسلامی باش

شهید «حسن قدرتیان» در قسمتی از وصیتامه خود به فرزندش توصیه می‌کند: «تا آخر عمر مطیع و فرمانبر دولت جمهوری اسلامی باش و با نا حق همیشه مبارزه کن و با ظلم و ستم کفار و منافقین مبارزه کن تا مرز شهادت».
کد خبر: ۴۴۵۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۸ - 28February 2021

فرزندم تا آخر عمر مطيع و فرمانبر دولت جمهوري اسلامي باشبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بوشهر، شهید «حسن قدرتیان» در تاریخ 1337/7/1 در بوشهر دیده به جهان گشود و در 1367/4/4 در جزیره مجنون به شهادت رسید.

وصیت نامه شهید

بسم رب شهداء و الصديقين

اینجانب «حسن قدرتیان» فرزند «حسین قدرتیان» نکاتی لازم دانستم که در مورد فرزندم احسان می‌باشد که بر روی این برگ کاغذ می‌نویسم و از خانواده عزیزم می‌خواهم که از این نامه مواظبت کنند تا فرزندم احسان که بزرگ شد و خواندن و نوشتن یاد گرفت و کاملاً خود را شناخت بدهید بخواند و باز می‌گویم از این نامه خوب مواظبت کنید.

نور چشمی عزیزم احسان جان سلام علیکم.

خیلی معذرت می‌خواهم که شما را تنها گذاشتم و رفتم زیرا عمر انسان دست خداوند است و چه خوش است انسان عمر خود را در راه خدا تمام کند و شما از رنج بی پدری غمی نداشته باشید و همیشه پناه به خدا بیاور و، چون همه ما از خدا هستیم و بالاخره به سوی خدا باز می‌گردیم.

و اما احسان جان تو دیگر سرپرست مادرت می‌باشی و خودت رئیس خانواده هستی و تا می‌توانی مادرت را احترام بگذار؛ و از خداوند درخواست کن که پدرت با شهدای اسلام محشور گرداند و افتخار کن که پدرت شهید شده است.

احسان جان می‌دانی که خدا همه ما را آفریده است و از همه کار‌های ما باخبر است و تا می‌توانی از کارهائی که خدا حرام کرده و گناه دارد پرهیز کن (دوری کن) و با نفس اماره ات مبارزه کن (می دانی نفس اماره چیست تا برایت بگویم همان چیزی است که از درون جسمت به تو امر می‌کند.

خلاصه با کمال شهامت باید با آن مبارزه کنی و به دنبال هوا‌های نفسانی هیچ موقع نرو که بالاخره تباه خواهی شد؛ و قلبت که از گناه کردن سیاه شد خیلی سخت است که آن قلب را نورانی کنی به جز این که از همین حالا خودت را به خدا نزدیک کن (احسان جون با خدا بودن لذت‌ها دارد).

احسان جان هیچ موقع از نماز فاصله نگیر، نمازهایت را سر موقع بجا بیاور و همیشه نماز را با جماعت در مسجد به جا بیاور.

باز می‌گویم نماز، نماز، نماز فراموش نشود که بدبخت خواهی شد.

در ماه رمضان روزه فراموش نشود، نماز شب را حتی الامکان بخوان و تا می‌توانی دعا بخوان دعای کمیل و توسل و دعا‌های دیگر مخصوصاً صبح‌های جمعه دعای ندبه فراموش نشود؛ و هیچ موقع اسلام را رها نکن و غلام حلقه به گوش اسلام باش و همیشه با روحانیت باش با روحانیت که باشی در دنیا و آخرت موفق خواهی شد؛ و اعتنائی به حرف ابلهانی که می‌گویند اسلام خرافات است نماز خرافات است نکن و با کمال شهامت و شجاعت با آن‌ها مبارزه کن و از اسلام دفاع کن حتی اگر با ریختن خونت تمام شود.

احسان عزیز هیچ ناراحت نباش از غم و غصه‌های دنیا به خدا پناه ببر خلاصه دنیا محل گذر است چه خوش که با تقوا و پرهیزگاری کار‌ها را جلو ببری پس احسان جان پرهیزگار باش.

احسان جان در مورد تحصیلت تا می‌توانی از درس فاصله نگیر و برای کسب دانش کوشا باش.

اول کاری که می‌کنی قرآن خواندن یاد بگیر برای مسائل دینی و خواندن قرآن و برای یاد گرفتن هر چیزی کنجکاو باش و از هر کسی که می‌دانی خوب مسائل وارد هستند سوال کن و یاد بگیر.

نوار‌های قرآنی که سی تا می‌باشد و پیش مادرت است از او تحویل بگیر و از روی نوار‌های قرآن گوش بگیر و بخوان و به قرآن عمل کن ضمنا کتاب هائی که مربوط به خودم می‌باشد از پدر بزرگت تحویل بگیر و آن‌ها را مطالعه کن.

فرزند دلبندم در این دنیا سختی هائی است که خداوند برای آزمایش بنده اش قرار داده با این سختی‌ها مقابله کن و هر موقع با این سختی‌ها روبرو شدی.

نگوی خدایا مگر من چه کار کرده ام که مرا با این سختی‌ها روبرو می‌کنی این حرف‌ها هیچ موقع نزن فقط خدا را شکر کن و بگو خداوندا رضایم به رضای تو یعنی هر چه خودت صلاح می‌دانی با ما انجام بده.

هرچه از خدا آمد خوش آمد احسان جان همیشه از بزرگان اطاعت هر کس که دیدی با خدا و دین میانه خوبی دارد چه بزرگ باشد چه کوچک او را احترام بگذار ولی اگر اعتنائی به خدا و پیامبر نمی‌کنند آن‌ها را رها کن و هیچ موقع با آن‌ها معاشرت نکن؛ و کارهایت را فقط برای رضای خدا باشد و د رزندگیت مولا حسین ابن علی (ع) را الگو قرار بده و راهش را ادامه بده و د رمجالس روضه خوانی و سینه زنی امام حسین (ع) شرکت کن و برسر و سینه بزن و اشکهایت را برای غریبی و مظلومی امام حسین (ع) زه دیده روان کن؛ و سعی کن بدانی چرا او به چه دلیل با دشمنان اسلام جنگ کرد و شهید شد هیچ موقع ائمه معصومین سلام ا... علی‌ها را فراموش نکن مخصوصا حضرت مهدی (عج). تمام گرفتاری‌های مسلمین او تمام می‌کند و ناجی همه ما هست.

احسان جان همیشه پیرو ولایت فقیه باش یعنی طرفدار و مقلد امام خمینی باش؛ و هر کس که تو را از این کار منع کرد آن‌ها را رها کن و طرفدار روحانیت باش و تا آخر عمر مطیع و فرمانبر دولت جمهوری اسلامی باش و با نا حق همیشه مبارزه کن و با ظلم و ستم کفار و منافقین مبارزه کن تا مرز شهادت. احسان جان باز می‌گویم از روحانیت فاصله نگیر که بدبخت خواهی شد.

دگر عرضی ندارم امیدوارم که در تمام مراحل زندگی موفق و مؤید باشید انشاءا...

دوستدار شما پدرت حسن قدرتیان

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار