معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید خبر داد؛

برگزاری ۲۲ هزار برنامه در روز بزرگداشت شهدا

سردار «یعقوب سلیمانی» از برگزاری ۲۲ هزار برنامه در روز بزرگداشت شهدا خبر داد.
کد خبر: ۴۴۵۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰ - 02March 2021

برگزاری ۲۲ هزار برنامه در روز بزرگداشت شهدابه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست خبری تشریح برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا که امروز (سه‌شنبه) در سالن شهید رسول‌زاده در ساختمان بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، اظهار داشت: روز بزرگداشت شهدا امسال با شعار «راه شهیدان ادامه دارد»، با محوریت چهلم و یکمین سالگرد دفاع مقدس و با اولویت برنامه‌های تبلیغی، ترویجی، محیطی و مجازی به جای برنامه‌های حضوری، برگزار می‌شود.

وی افزود: در این ماه تلاش شده تا برنامه‌ها مردمی انجام شود تا مشارکت مستقیم در برنامه‌ها بوجود آید. برنامه‌های بزرگداشت شهدا نیز از هشتم بهمن با برگزاری یادواره‌های استانی شامل تجلیل از زنان شهید، ایثارگر و جانباز با عنوان «لشکر فرشتگان» آغاز شده است.

سلیمانی با اشاره به برگزاری ۲۲ هزار برنامه تصریح کرد: مراسم‌های امسال با محوریت تجلیل از ۱۷ هزار زن شهید، جانباز و آزاده برگزار خواهد شد. از جمله برنامه‌های محوری پویش اهدای خون با عنوان نسل لاله‌ها، رونمایی از یادمان‌ها، برگزاری مراسم احترام و تجدید میثاق با امام (ره)، اهتزاز پرچم کشور و عطرافشانی گلزار شهدا در قریب به ۱۹ هزار گلزار شهداست که طی آیینی غبارروبی نیز صورت می‌گیرد. برگزاری مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره فیلم ایثار را داریم که این جشنواره در چهار محور شامل بیانیه گام دوم، مدافعین سلامت که قریب به ۲۲ مستند و کلیپ درباره مدافعین سلامت تهیه شده، حجاب و عفاف و شهدای محور مقاومت است که ۱۵ اسفند اختتامیه آن در تالار وحدت برگزار می‌شود.

وی افزود: مراسم سراسری کاشت نهال به یاد هر شهید، تجلیل از خانواده ۱۳۶ شهید کارمند بنیاد شهید از دیگر برنامه‌هاست.

یعقوبی خاطرنشان کرد: نزدیک به ۶۶ مقاله علمی به کنگره ملی لشکر فرشتگان ارسال شده و پنج عنوان کتاب مربوط به این کنگره برای اولین بار جمع آوری شده است. آیین اهدای تندیس فداکاری به دانشجویان فداکار در حوزه ایثار اجتماعی و اهدای ۳۰۰ تندیس به فداکاران عرصه سلامت در سراسر کشور از دیگر برنامه‌هاست.

وی ادامه داد: طرح سپاس و ویژه‌برنامه کنگره سرداران شهید و چهار هزار شهید منطقه ۱۷ در بخش مشارکت مردمی، اجرا می‌شود که ویژه‌برنامه مردمی پویش «شهید مهربان من» که درباره قبول سرپرستی یک یتیم به یاد یک شهید است از دیگر برنامه‌های روز شهداست.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها