برنامه‌های گرامیداشت هفته عفاف و حجاب در بنیاد شهید و امور ایثارگران بررسی شد

نشست مشورتی طرح‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در زمینه پاسداشت هفته عفاف و حجاب با حضور معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد در ساختمان شهید سلیمانی برگزار شد.
کد خبر: ۴۶۵۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵ - 07July 2021

برنامه‌های گرامیداشت هفته عفاف و حجاب در بنیاد شهید و امور ایثارگران بررسی شدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان رئیس ستاد صیانت از حقوق شهروندی و عفاف و حجاب بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست مشورتی طرح‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در زمینه پاسداشت هفته عفاف و حجاب بر ضرورت اجرای برنامه‌های راهبردی در زمینه بزرگداشت هفته عفاف و حجاب تأکید کرد و اظهار داشت: باید برنامه‌هایی که اجرا می‌شود، رویکرد ترغیبی و فرهنگسازی داشته باشد و به عنوان مثال می‌توان از همکارانی که از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ازدواج کرده‌اند به همین مناسبت تجلیل کرد.

رئیس ستاد صیانت از حقوق شهروندی و عفاف و حجاب بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین اظهار کرد: باید ضمن در نظر داشتن محدودیت‌های کرونایی، از تجلیل و گرامیداشت هفته عفاف و حجاب کوتاهی نکنیم تا این امر مهم به فراموشی سپرده نشود.

وی ضمن تأکید بر پرهیز از تحکم در موضوع عفاف و حجاب، گفت: ترغیب از راه درست نسبت به تحکم در این زمینه مؤثرتر است، باید برای برخی اقدامات فرهنگ‌سازی شود و عفاف و حجاب موضوع بسیار مهمی است که باید با جدیت و اهتمام روی آن کار شود؛ در این زمینه باید تمامی نهاد‌ها به یک گفتمان واحد برسند.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: برنامه‌های متنوعی در ارتباط با هفته عفاف و حجاب در معاونت فرهنگی بنیاد و همزمان در سایر استان‌ها اجرایی می‌شود.

در ادامه، فریده اولاد قباد، مشاور امور زنان و خانواده بنیاد شهید و امور ایثارگران طی سخنانی اظهار کرد: به همه استان‌ها در زمینه برنامه‌ریزی ترویجی در هفته گرامیداشت عفاف و حجاب دستورالعملی ابلاغ شده است. هدف ما از برپایی این برنامه‌ها اثربخشی است و به همین دلیل تأکید کرده‌ایم که از سخنران‌هایی که کلام تأثیرگذار دارند برای پاسداشت این هفته بهره گرفته شود.

سپس پیشنهاد‌هایی، چون «ضرورت فضاسازی و الگوسازی و نمادسازی در زمینه عفاف و حجاب»، «راه‌اندازی پویش‌های مجازی در زمینه عفاف و حجاب»، «برپایی نمایشگاه‌های عکس به صورت مجازی»، «برپایی کرسی‌های آزاداندیشی در فضای مجازی»، «عرضه محصولات عفاف و حجاب به بهای مناسب»، «تجلیل از خانواده‌های با عفاف و با حجاب»، «برپایی نمایشگاه‌های لباس اسلامی» و «اجرای برنامه‌های ترویجی به صورت وبیناری» از سوی حاضران در جلسه مطرح شد.

در پایان این برنامه نیز مصوب شد به دلیل شرایط ویژه کرونایی، برنامه‌های ترویجی هفته عفاف و حجاب، به صورت وبیناری برگزار شوند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار