مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره ملی فیلم ایثار برگزار شد

مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره ملی فیلم ایثار شامگاه جمعه ۱۵ اسفند با حضور معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در تالار وحدت برگزار شد.
کد خبر: ۴۴۶۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۲ - 05March 2021

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مهندس سعید اوحدی در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره ملی فیلم ایثار با تشکر از برگزیدگان این جشنواره اظهار داشت: امسال شاهد تصمیمی جدی برای برگزاری برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا هستیم و برنامه اختتامیه این جشنواره از سری همین برنامه‌هاست.

وی افزود: ارسال ۹۴۰ اثر به این جشنواره علی‌رغم بیماری کرونا و تمام محدودیت‌ها نشان‌دهنده ظرفیت بسیار خوب این جشنواره و همچنین اهمیت بسیار زیاد فرهنگ ایثار و شهادت و روز بزرگداشت شهدا است.

معاون رییس جمهور با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب برای جلوگیری از تحریف اتفاقات و ارزش‌های انقلاب اسلامی گفت: تحریف آفتی بسیار خطرناک است که می‌تواند همه چیز را تخریب و مسیر رسیدن به کمال را منحرف کند. تحریف موضوع جدیدی نیست و حتی در صدر اسلام هم برای آن تلاش می‌شده است. برگزاری چنین جشنواره‌ای یکی از گام‌هایی است که می‌توان با توجه به ماهیت مستند بودن آن با بخشی از تحریف‌ها مقابله کرد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: جشنواره فیلم ایثار در واقع تأسی به کسانی است که خود به سیره پیامبر اسلام (ص) تأسی کرده‌اند. امروز دنیای استکبار به این جمع‌بندی قطعی رسیده که مقابله نظامی با جمهوری اسلامی ممکن نیست و رو به جنگ نرم آورده‌اند. اگر در جنگ سخت با گلوله برای تسخیر مرز‌های جغرافیایی استفاده می‌کنند در جنگ نرم فرهنگ انسان‌ها را با آثار فرهنگی خود تسخیر می‌کنند و برگزاری جشنواره ملی فیلم ایثار و برنامه‌های مشابه آن می‌تواند با جنگ نرم مقابله کند.

اوحدی با تأکید بر ضرورت انتقال ارزش‌ها به نسل‌های بعدی گفت: امروز ۱۲ میلیون سند از شهدا و ایثارگران در اختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دارد و این امکان وجود دارد که این اسناد در اختیار هنرمندان قرار گیرد تا بر اساس آن آثار مختلف هنری تولید شود.

سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این مراسم ضمن خیرمقدم به حاضران گفت: این جشنواره بر آن است تا با بهره‌گیری از دستاورد‌های هنرمندان خلاق و متعهد نسبت به تعمیم ارزش‌های ایثار و بروز رفتار‌های نیکوکارانه اقدام کند.

وی در ادامه به بیان و تشریح روند برگزاری، بخش‌ها، اهداف و آثار رسیده به دبیرخانه چهارمین جشنواره ملی فیلم ایثار پرداخت و گفت: امیدواریم با خلق آثار فاخر هنری بتوانیم بخشی از دین خود را به شهدا و ایثارگران ادا کنیم.

مهدی فرجی نماینده هیئت داوران نیز در این مراسم به ذکر مواردی در خصوص روند داوری‌ها و آثار دریافتی پرداخت و افزود: امیدواریم شاهد برگزاری این جشنواره به صورت بین‌المللی باشیم.

در این مراسم از برگزیدگان چهارمین جشنواره فیلم ایثار به شرح زیر تقدیر شد: بهترین فیلم مستند بالای ۱۵ دقیقه: فیلم مردان زندگی ساخته یحیی رضایی؛ بهترین کارگردانی فیلم مستند بالای ۱۵ دقیقه: ایوب مروانی پور کارگردان مستند سنگربان؛ دیپلم افتخار بهترین کارگردانی بخش مستند بلند: الهام آقالری کارگردان مستند بلند قهرمان (به نام مادر)؛ بهترین فیلم کوتاه ۱۲۰ ثانیه‌ای: فیلم عینک ساخته مرجان اسماعیلی؛ بهترین کارگردانی فیلم کوتاه ۱۲۰ ثانیه‌ای: محمدرضا خردمندان کارگردان فیلم آنلاین (برخط)؛ دیپلم افتخار بهترین کارگردانی فیلم کوتاه داستانی: یونس شهباز سازنده فیلم حاوار؛ بهترین فیلم کوتاه داستانی: فیلم برادر ساخته مهدیه قطب الدین محمدی؛ بهترین کارگردانی فیلم کوتاه داستانی: فیلم جبران می‌کنم ساخته جمال احمدی؛ بهترین فیلم بخش ویژه حاج قاسم سلیمانی: فیلم چند قدم آن‌طرف‌تر ساخته محمد فرجی صالحی؛ بهترین کارگردانی نماهنگ: داود جلیلی کارگردان نماهنگ برمدار ۳۲؛ بهترین نماهنگ: اقیانوس بی‌پایان ساخته محمد رضایی؛ بهترین فیلم کوتاه پویانمایی: این سو و آن سو ساخته لیدا فضلی؛ بهترین کارگردانی فیلم کوتاه پویانمایی: جعفر صیادی کارگردانی درون یک چارچوب؛ تندیس بهترین صداگذاری: جمال احمدی از فیلم کوتاه داستانی جبران می‌کنم؛ تندیس بهترین صدابرداری: یونس شهباز از فیلم کوتاه داستانی؛ دیپلم افتخار بهترین فیلم مستند کوتاه: فیلم مستند کوتاه بوم‌رنگ ساخته کیومرث محمد چناری؛ تندیس بهترین بازیگر زن فیلم داستانی کوتاه: مهری آل آقا بازیگر فیلم داستانی کوتاه کارت قرمز؛ تندیس بهترین بازیگر مرد فیلم داستانی کوتاه: سجاد بابایی از فیلم داستانی کوتاه برادر؛ بهترین تدوین فیلم بخش‌های شش‌گانه: ساسان فلاح‌پور برای فیلم در خاطرات بادیه؛ بهترین تصویربرداری بخش‌های شش‌گانه: یحیی رضایی از فیلم مردان زندگی؛ تندیس بهترین پژوهش و فیلمنامه: محسن سخا برای فیلم در قفس؛ دیپلم افتخار پژوهش بخش حجاب و عفاف: امین قدمی برای فیلم دز هنوز از شهر من رد می‌شود؛ بهترین کارگردانی بخش نماز، عفاف و حجاب: مهدی امامی کارگردان فیلم مثل پروانه؛ بهترین فیلم بخش نماز، عفاف و حجاب: فیلم سوم ب ساخته مرتضی راوش؛ بهترین فیلم مستند بالای ۱۵ دقیقه: مردان زندگی ساخته یحیی رضایی؛ بهترین فیلم کوتاه داستانی: برادر ساخته مهدیه قطب الدین محمدی.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها