سخنگوی شرکت نفت یمن:

شرایط یمن از زمان قدرت گرفتن «بایدن» وخیم‌تر شده است

سخنگوی شرکت نفت یمن از تحمیل خسارت‌های میلیونی به ملت این کشور به‌دلیل توقیف کشتی‌های حامل مواد سوختی توسط ائتلاف متجاوز سعودی خبر داد.
کد خبر: ۴۴۶۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸ - 06March 2021

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «عصام المتوکل» سخنگوی شرکت نفت یمن اعلام کرد که خسارت توقیف کشتی‌های حامل مواد سوختی یمن توسط ائتلاف متجاوز سعودی طی سال ۲۰۲۱ به ۳۲ میلیون دلار رسیده است.

وی افزود: این خسارت سنگین توسط ائتلاف سعودی بر ملت یمن تحمیل شده است به طوریکه طی سال گذشته به دلیل تداوم توقیف کشتی‌های مذکور توسط ائتلاف متجاوز، دست کم ۹۱ میلیون دلار خسارت به ما تحمیل شد.

المتوکل ادامه داد: این یک نمایش خنده دار تاریخی است؛ کشتی‌های حامل مواد سوختی را توقیف می‌کنند و بعد به دنبال ارسال کمک‌های بشر دوستانه به ملت یمن هستند.

وی گفت: شرایط در یمن به دلیل تداوم توقیف این کشتی‌ها فاجعه بار شده است. سازمان ملل مدعی حقوق بشر است، اما در قبال یمن کاری نمی‌کند. ما از سوی این سازمان و جامعه جهانی چیزی جز ابراز نگرانی نمی‌شنویم.

المتوکل تأکید کرد: سازمان ملل باید برای آزاد کردن کشتی‌های نفتی یمن با هدف ممانعت از وقوع یک فاجعه انسانی در این کشور در سایه تعطیلی مراکز بهداشتی و بیمارستان‌ها و بخش‌های آب و برق فوراً وارد عمل شود.

سخنگوی شرکت نفت یمن اضافه کرد: در دوره دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا تحریم فرآورده‌های نفتی به یمن شدت گرفت، اما در دوره جو بایدن رئیس جمهور جدید این کشور شرایط بدتر شده و یمن کاملاً تحت محاصره قرار گرفته است.

انتهای پیام/ ۱۱۷

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار