پدر شهیدان «یوسف و حبیب هاتف» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

وظیفه داریم به وصایای شهدای عزیز عمل کنیم

«قبعلی هاتف» گفت: پسرانم در راه خدا و برای عمل به فرمایشات امام خمینی (ره) به جبهه رفته و شهید شدند که در حال حاضر نیز وظیفه داریم به وصایای شهدای عزیز ایران اسلامی عمل کنیم.
کد خبر: ۴۴۶۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱ - 24March 2021

«قبعلی هاتف» پدر شهیدان «یوسف و حبیب هاتف» در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در آذربایجا‌ن‌شرقی، اظهار داشت: با کارگری، نان حلال به خانه آورده و بچه‌هایم را بزرگ کرده‌ام. یکبار پول سوار شدن به تاکسی نداشتیم که پیاده به خانه بازگشتیم و پاهای یوسف تاول زده بود.

وی افزود: یوسف شب‌ها در مسجد امام زمان (عج) محله‌ی تپلی باغ تبریز از انقلاب حراست می‌کرد. سال 1361 عازم جبهه و در عملیات رمضان مجروح شد. او پس از بهبودی نسبی، تصمیم به رفتن گرفت. به فرزندم گفتم یوسف جان! با این اوضاع جسمانی کجا می‌روی؟ در پاسخ گفت دستور امام را باید عمل کنیم و عازم جبهه شویم که او رفت و در اوایل سال 1362 طی عملیات والفجر 1 به شهادت رسید.

هاتف درخصوص نحوه اعزام فرزند دیگرش به جبهه، توضیح داد: حبیب 12 سال سن داشت که در مسجد فعالیت می‌کرد. روزی آمد و گفت یک دوستی پیدا کرده‌ام که انسان خوبی است. قصد دارم با او برای بازدید عازم جبهه‌ها شوم. به حبیب گفتم باید آن شخص را باید از نزدیک ببینم تا اطمینان حاصل کنم.

وی ادامه داد: چند روز بعد با جوانی خوش سیما و خوش صحبت آشنا شدم. آن جوان پس از احوال‌پرسی به من گفت من بهزاد پروین قدس هستم و مسئولیت پسرتان را برای عزیمت به جبهه‌های حق ‌می‌پذیرم، به لطف خدا باهم می‌رویم و پس از بازدید رزمندگان اسلام، سالم بر می‌گردانم و تحویل شما می‌دهم.

پدر شهیدان «یوسف و غواص حبیب هاتف» خاطرنشان کرد: حبیب چند روز با آنان راهی جبهه‌ی جنوب شد و به سلامتی بازگشت. سال 1365 به عنوان رزمنده به لشکر عاشورا اعزام شد و طی عملیات‌های کربلای 4 و 5 غواص و تخریبچی بود که در شلمچه به شهادت رسید.

وی در پایان ابراز داشت: پسرانم زحمات زیادی برای انقلاب اسلامی کشیده بودند، آن‌ها در راه خدا و برای عمل به فرمایشات امام خمینی (ره) به جبهه رفته و شهید شدند که در حال حاضر نیز وظیفه داریم به وصایای شهدای عزیز ایران اسلامی عمل کنیم.

گفتنی است، شهید «یوسف هاتف» 25 دی ماه سال 1344 در تبریز متولد شد و 24 فروردین ماه سال 1362 طی عملیات والفجر 1 به درجه رفیع شهادت نائل آمد. همچنین شهید «حبیب هاتف» 15 اسفند ماه سال 1349 در تبریز متولد و در تاریخ 19 دی ماه سال 1365 در عملیات کربلای 5 شربت شهادت را سر کشید.

گفت‌وگو از اسماعیل وکیل‌زاده

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها