اسرای فلسطینی زندان «عوفر» در آستانه اعتصاب غذا

باشگاه «الاسیر» ویژه رسیدگی به امور اسرای فلسطینی خبر داد که اسرای فلسطینی قصد دارند از یکشنبه آینده اقدامات اعتراضی علیه صهیونیست‌ها را آغاز کنند که شاید به اعتصاب غذای تدریجی برسد.
کد خبر: ۴۴۶۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵ - 06March 2021

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، باشگاه «الاسیر» ویژه رسیدگی به امور اسرای فلسطینی از شکست مذاکرات بین اسرا و مدیریت زندان صهیونیستی «عوفر» خبر داد.

این باشگاه با انتشار بیانیه‌ای خبر داد که مدیریت این زندان، سرکوب و تفتیش را افزایش داده و به جای رفع مطالبات اسرا، تهدید کرده که سرکوب را افزایش خواهد داد.

خبرگزاری «صفا» ضمن نقل این بیانیه گزارش داد: اسرای زندان عوفر با وضعیت بسیار دشواری روبرو هستند و اخیرا با افزایش سرکوب‌های و شکنجه‌ها، وضعیت آنان وخیمتر شده است.

این باشگاه خبر داد که اسرای فلسطینی در اعتراض به این وضعیت تصمیم گرفته‌اند از یکشنبه آینده اقدامات اعتراضی را آغاز کنند که شاید به اعتصاب غذای تدریجی برسد.

این در حالی است که اسرای فلسطینی مجبور هستند لوازم ضروری خود را خریداری کنند و صهیونیست‌ها نیز، نیاز‌های اولیه اسرا را مرتفع نمی‌کنند.

مهمترین مطالبات اسرای فلسطینی توقف تفتیش، سرکوب و مرتفع کردن نیاز‌های اولیه آنان و بهبود نوع و مقدار غذاست.

اسرای فلسطینی در حال حاضر نیازمند مواد ضد عفونی کننده و شست‌وشو هستند، ولی صهیونیست‌ها کوچکترین اقدامی در این زمینه انجام نمی‌دهند؛ حتی اخیرا چندین ساعت، آب زندان‌ها را نیز قطع کردند.

الاسیر تأکید کرد، از آغاز سال جاری میلادی، اسرای حاضر در عوفر که تعدادشان به ۹۰۰ نفر می‌رسد، به شدت تفتیش و سرکوب می‌شوند.

انتهای پیام/ ۱۱۷

نظر شما
پربیننده ها