رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

«درخت» بعنوان نماد رشد، پویایی، حرکت و تکامل یادآور شهدا و ایثارگران است

سعید اوحدی در مراسم غرس نهال به مناسبت روز شهدا گفت: درخت نماد رشد، پویایی، حرکت و تکامل است که این نماد شهدا و ایثارگران است که با گذشت از جان خود موجب رشد و تکامل انسان‌ها شدند.
کد خبر: ۴۴۶۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶ - 06March 2021

درخت بعنوان نماد رشد، پویایی، حرکت و تکامل یادآور شهدا و ایثارگران استبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مراسم «غرس نهال ایثار» با عنوان «به یاد هر شهید، یک درخت» امروز (شنبه) در آستانه روز بزرگداشت شهدا و به مناسبت برگزاری «کنگره ملی لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز، یادمان ۱۷ هزار زن شهید، جانباز و آزاده» در باغ ملی گیاه‌شناسی و هم‌زمان در گروه هتل‌های کوثر در سراسر کشور برگزار شد.

سعید اوحدی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم با اشاره به تفاوت برنامه درختکاری سال جاری با سال‌های گذشته، اظهار داشت: امسال این برنامه هم‌زمان با کنگره ملی لشگر فرشتگان تاریخ ساز و گرامیداشت یاد و خاطره ۱۷ هزار زن شهید، جانباز و آزاده برگزار می‌شود و این سنت حسنه باید حفظ شود.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی نگاه ویژه‌ای به مناسبت‌های مختلف در کشور شد، خاطرنشان کرد: یکی از این ویژگی‌ها نامگذاری ایام با نام ائمه اطهار (ع) در روز‌هایی مثل روز مادر و روز پدر بود که با پیوند روز درخت کاری با نام و یاد شهدا ویژگی ممتاز و مضاعفی پیدا می‌کند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: درخت نماد رشد، پویایی، حرکت و تکامل است که این نماد شهدا و ایثارگران است که با گذشت از جان خود موجب رشد و تکامل انسان‌ها شدند.

اوحدی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم درباره درخت و رشد و تکامل آن، خاطرنشان کرد: ثمره وجودی شهدا، جانبازان و آزادگان مثل رشد و تکامل درخت در جامعه پایدار است و امیدوارم بتوانیم با زنده نگه‌داشتن آن‌ها در این ایام و روز درخت‌کاری دین خود را به آن‌ها ادا کنیم.

معصومه ابتکار، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده نیز در این مراسم ضمن تشکر از مسئولان باغ گیاه‌شناسی برای زنده نگه داشتن یاد شهیدان با اجرای برنامه درختکاری، گفت: کاشت هر درخت به نام شهید یعنی شهید زنده است و مسیر او ادامه دارد و همچنین امیدوارم با این برنامه‌ها بتوانیم حیات و طبیعت را پاس بداریم.

در این مراسم از «فاطمه فخرزاده» فرزند شهیده «گل آوازه، ولی زاده» و جانباز «خدیجه فروزان» و آزاده گرانقدر «طیبه گوهریان» تجلیل و تقدیر به عمل آمد و یک اصله نهال توسط سعید اوحدی، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران غرس شد.

گفتنی است، طرح نهال ایثار به یاد تمامی شهدای ایران اسلامی از جمله شهدای انقلاب اسلامی، شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، شهدای مدافع سلامت و شهدای گمنام با توجه به موقعیت قرار گرفتن واحد‌های تحت پوشش گروه هتل‌های کوثر انجام می‌شود.

در این طرح به یاد هر شهید، یک درخت به منظور ترویج کاشت نهال و بر اساس ظرفیت واحد‌های تحت پوشش گروه هتل‌های کوثر با حضور خانواده‌های معظم شهدا به تعداد ۱۶ هزار و ۲۲۰ اصله نهال غرس خواهد شد.

در طرح نهال ایثار به یاد سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای گمنام امام زمان (عج) یک اصله درخت سرو به طور نمادین کاشته شد و با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده از ۱۵ اسفند روز درختکاری تا ۲۸ اسفند، روز جانباز به نام و یاد شهیدانی که به نیت آن‌ها درختی غرس شده است، پلاک‌هایی تهیه شده و نام تمام شهیدان گرانقدر بر روی آن‌ها به همراه QR کد درج شده است که با اسکن آن، تمام مشخصات و یا وصیت‌نامه شهید قابل دسترسی است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار