نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران:

همسران جانبازان همان درجه‌ای را دارند که جانبازان دارند

حجت‌الاسلام شکری درمورد چالش‌های پیش روی جانبازان گفت: جانبازان هر روز امتحان می‌شوند. یکی اینکه بخواهند رو به جلو حرکت کنند و دیگر اینکه مراقب باشند سقوط نکنند.
کد خبر: ۵۱۰۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۰ - 07March 2022

همسران جانبازان همان درجه‌ای را دارند که جانبازان دارندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، به مناسبت روز چهارم شعبان سالروز ولادت حضرت عباس (ع) و روز جانباز، به همت انجمن جانبازان قطع نخاعی ایرانیان مراسم تجلیل از همسران جانباز امروز (دوشنبه) در دهکده نشاط ولیعصر با حضور حجت‌الاسلام «یوسفعلی شکری» نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران و «حسین اسرافیلی» مدیرعامل انجمن جانبازان قطع نخاعی ایرانیان و برخی از مسئولین بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

حجت‌الاسلام «شکری» نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم اظهار داشت: وفای به عهد در پیمانی که فرد با خدا بسته است، محور مهمی برای هر کسی است که می‌خواهد به شهادت برسد. لازم نیست کسی کشته شود که بعد از آن شهید محسوب شود بلکه هر کسی که از اصول مورد نظر حق تجاوز نکند و آن را رعایت کند هم شهید محسوب می‌شود، به همین خاطر حاج قاسم گفت که «اول باید شهید باشی تا شهید بشوی».

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: استواری و پایداری بر حرکت در راه حق و امتحان‌های الهی و از هر امتحان سرافراز بیرون آمدن، درجات معنوی هر فرد را نشان می‌دهد.

وی در مورد اینکه کسی که پیمان‌شکنی می‌کند، نامرد است و مرد در مقابل نامرد قرار می‌گیرد، گفت: هر کسی عهد و پیمانی که با خدا بسته است را بشکند، نامرد است و هر کس به خاطر پیمانی که با خدا بسته است که نافرمانی شیطان را نکند و در راه خیر حرکت کند، مرد است. در اینجا «مرد» مقابل «نامرد» قرار می‌گیرد نه زن.

حجت‌الاسلام شکری در بیان ویژگی مردانگی، افزود: از ویژگی مردان این است که خود را به خطر می‌اندازند تا خانواده‌شان به خطر نیافتند. خانواده خود را طوری مدیریت می‌کنند که خانواده به خطر نیافتند که در این مسیر همسران جانبازان هم همان درجه‌ای را دارند که جانبازان دارند اگر بالاتر از آن نباشد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان در مورد چالش‌های پیش روی جانبازان گفت: جانبازان هر روز امتحان می‌شوند و درجاتشان را تثبیت می‌کنند.

انتهای پیام/ ۱۱۸

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار