غرس نهال توسط دانش آموزان مهریزی به یاد شهدا

به مناسبت فرا رسیدن هفته درختکاری و ارج نهادن به مقام شامخ شهدا طرح ویژه «هر شهید یک درخت» در مهریز اجرا و دانش آموزان مهریزی به یاد شهدا درخت کاشتند.
کد خبر: ۴۴۶۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹ - 07March 2021

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، به مناسبت فرارسیدن هفته درختکاری و ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا همچنین یادآوری ایثار و فداکاری شهدای والا مقام، تعداد ۸ اصله نهال در دبستان دخترانه شاهد «ریحانه» شهرستان مهریز به یاد ۸ شهیدی که نامشان زینت بخش کلاس‌های این دبستان است، کاشته شد.

سید «کاظم حسینی المدواری» مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهریز در این مراسم با گرامیداشت هفته منابع طبیعی و درختکاری و ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا گفت: از جمله سنت‌های نیکو و پسندیده، کاشت درخت و درختکاری است که از توصیه‌های مهم دینی و فرهنگی بوده و علاوه بر این در ابعاد مختلف زندگی افراد از جمله سلامتی و ... هم موثر است و می‌تواند آثار و برکات بسیاری را برای مردم جامعه به همراه داشته باشد.

حسینی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فرهنگی و دانش آموز مهریز افزود: کاشت نهال به یاد شهدا در شهرستان انجام می‌شود و این مهم به برکت فرهنگ دینی و انقلابی حاصل شده که در راستای گرامیداشت شهدا و زنده نگه داشتن نام افتخارآفرینان و مردان بزرگ این مرز و بوم بسیار اثربخش است؛ به همین منظور ما به نیابت از هر شهید والامقام درختی خواهیم کاشت تا محیط مدارس علاوه بر سرسبزی و زیبایی، بیش از پیش مزین و متبرک به نام نامی شهدای ایران اسلامی شود.

معاون اداره منابع طبیعی و آبخیز داری مهریز نیز در این مراسم با تبریک فرا رسیدن هفته منابع طبیعی از اهمیت منابع طبیعی، درختکاری و صیانت از جنگل‌ها و مراتع سخن گفت.  

نمونه این مراسم نیز با حضور معاونت پرورشی و فرهنگی مدیریت در دبستان پسرانه شاهد دانش برگزار و به یاد شهدای گرانقدر شهرستان نهال‌هایی در سطح آموزشگاه کاشته شد.   

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار