رئیس کمیته امداد خبر داد؛

افزایش ۳۰ درصدی اشتغال مددجویان کمیته امداد در سال ۱۳۹۹

بختیاری گفت: کرونا باعث شد ۴۰۰ میلیون اشتغال در جهان از بین برود؛ اما در کمیته امداد نه‌تنها کاهش اشتغال نداشتیم، بلکه امسال ۳۰ درصد آمار اشتغال نسبت به سال ۱۳۹۸ افزایش یافته است.
کد خبر: ۴۴۶۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳ - 08March 2021

افزایش ۳۰ درصدی اشتغال مددجویان کمیته انداد در سال ۱۳۹۹به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «سید مرتضی بختیاری» رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) امروز (دوشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه یکی از مأموریت‌های رسانه‌ها به خوبی در نهادینه کردن فرهنگ خیر، احسان و انفاق است، اظهار داشت: جامعه‌ای که به سلاح انفاق مجهز باشد، هیچ‌گاه شکست نخواهد خورد.

وی در ادامه با اشاره به گسترش ویروس کرونا در سراسر کشور گفت: این ویروس هزینه‌هایی به وجود آورد که برای هیچ‌یک از دستگاه‌ها پیش‌بینی نشده بود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: امیدواریم که با همکاری بنیاد مستضعفان، خیّرین و مراکز نیکوکاری، مشکلات را یکی پس از دیگری پشت سر بگذاریم.

بختیاری بیان کرد: توانمندسازی و ایجاد درآمد‌های پایدار در صدر فعالیت‌های کمیته امداد است؛ نگاه بیرونی به کمیته امداد یک نگاه حمایتی است، اما به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی از نگاه حمایتی گذر کردیم و توانمندسازی را سرلوحه کار خودمان قرار دادیم.

وی با بیان اینکه کمیته امداد در حوزه اشتغال‌زایی، ساخت مسکن و گره‌گشایی از کار نیازمندان تجربیات زیادی دارد، عنوان کرد: اشتغال و مسکن‌سازی در راستای توانمندسازی در سرلوحه کار ما در سال ۱۳۹۹ بوده است.

افزایش ۳۰ درصدی اشتغال مددجویان کمیته امداد در سال ۱۳۹۹
رئیس کمیته امداد اظهار داشت: کرونا باعث شد ۴۰۰ میلیون اشتغال در جهان از بین برود؛ اما در کمیته امداد با برنامه‌ریزی صورت گرفته، نه‌تنها کاهش اشتغال نداشتیم، بلکه ۳۰ درصد آمار اشتغال نسبت به سال ۱۳۹۸ افزایش یافته است.

بختیاری با بیان اینکه در سال ۱۳۹۸ بیش از ۱۷۹ هزار شغل با اعتباری بالغ بر چهار هزار و ۷۲۰ میلیارد تومان ایجاد شد، افزود: امسال تلاش داریم که این عدد به ۲۲۰ هزار شغل با شش هزار میلیارد تومان اشتغال برسانیم.

وی در پاسخ به خبرنگار دفاع‌پرس در خصوص بودجه اشتغال‌زایی کمیته امداد در سال ۱۴۰۰ گفت: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال ۳۰۰ هزار نفر در سال ۱۴۰۰ تصویب شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به جشن‌های نیکوکاری کمیته امداد اظهار داشت: در جشن رمضان ۳۱۳ آشپزخانه راه‌اندازی شد که در ارائه خدمات به نیازمندان، بسیار مؤثر بود و ۱۰۰ هزار نفر به‌صورت رایگان در این آشپزخانه‌ها فعالیت کردند.

بختیاری خاطرنشان کرد: در ماه رمضان مردم ۵۴۰ میلیارد تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی به کمیته امداد داشتند؛ همچنین خیریه‌ها، ستاد اجرایی حضرت امام (ره) و بنیاد مستضعفان به نیازمندان و کسانی که شغل خود را به دلیل کرونا از دست داده بودند، کمک‌های بسیاری کردند.

وی با بیان اینکه بیش از یک میلیون سالمند و ۸۲ هزار بیمار صعب‌العلاج تحت پوشش کمیته امداد هستند، افزود: ۲۵ هزار بسته بهداشتی بین آن‌ها توزیع و به‌صورت ویژه از آن‌ها مراقبت شد و خوشبختانه آسیب‌های جدی بین آن‌ها نداشتیم.

رئیس کمیته امداد بیان کرد: تعدادی از مشاغل که به دلیل کرونا از بین رفته بودند با حضور حوزه اشتغال کمیته امداد احیا شدند؛ خط تولید تعداد زیادی از مددجویان کمیته امداد به خط تولید ماسک تبدیل شد و طی شش ماه ۲۰ میلیون ماسک تولید کردند.

بختیاری با اشاره به حوزه مسکن عنوان کرد: حوزه مسکن پرهزینه‌ترین بسته حمایتی کمیته امداد است؛ اولویت ما در سفر‌های استانی رسیدگی به مسکن مددجویان است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: ۲۲ هزار واحد مسکن مددجویی که مجری آن‌ها کمیته امداد است و تفاهم‌نامه آن به امضا رسیده است تا شهریور ۱۴۰۰ به‌صورت کامل تحویل خواهد شد.

وی گفت: تفاهم‌نامه ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی بین بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن و کمیته امداد امضا شد که در سال ۱۴۰۰ ساخته خواهد شد؛ واجدین شرایط مشخص و پرونده آن‌ها تکمیل شده است و یک کار جهادی در حوزه مسکن برای سال ۱۴۰۰ صورت خواهد گرفت.

بختیاری در خصوص اقدامات صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت بیان کرد: در سال گذشته خیّرین ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کردند که به ۱۰۰ هزار نفر وام پرداخت شده است؛ در سال ۱۳۹۹ سه هزار میلیارد تومان در صندوق، سرمایه‌گذاری شد و به ۴۰۰ هزار نفر وام پرداخت شده است.

رئیس کمیته امداد اظهار داشت: ۱۴۸هزار یتیم و ۲۲۵ هزار فرزند محسنین در قالب طرح اکرام تحت پوشش کمیته امداد هستند؛ هرچه تعداد حامی‌ها در کمیته امداد افزایش پیدا کند، سرانه پرداختی به ایتام و فرزندان محسنین افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه ۸۵۰ هزار حامی در حال کمک به ایتام و فرزندان محسنین هستند، افزود: به دنبال این هستیم که در سال ۱۴۰۰ یتیمی بدون حامی نداشته باشیم.

آمادگی کمیته امداد در راستای راه‌اندازی مشاغل خانگی و خرد در روستا‌ها
بختیاری درباره راه‌اندازی مشاغل خانگی و خرد در روستا‌ها گفت: با توجه به تجربیات کمیته امداد در حوزه راه‌اندازی مشاغل خانگی و خرد، نامه‌ای به رئیس مجلس ارسال و برای راه‌اندازی مشاغل خانگی اعلام آمادگی کردیم که اکنون در حال رایزنی در این زمینه هستیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) عنوان کرد: عیدی مددجویان با مستمری بهمن‌ماه واریز شده است و در تلاش هستیم تا بسته معیشتی پس از تحویل سال بین‌مددجویان توزیع شود.

بختیاری اضافه کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته و در صورت تصویب بودجه توسط شورای نگهبان، افزایش ۵۰ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد را خواهیم داشت.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها