حجت‌الاسلام طائب مطرح کرد؛

ابوطالب (ع) سردار با ایمان و گمنام اسلام

فرمانده قرارگاه عمار گفت: ابوطالب (ع) با وجود فرماندهی لشکر اسلام، گمنامی را به جان خرید و شبهه ایمان نداشتن حضرت ابوطالب (ع) کاملاً بی‌اساس است.
کد خبر: ۴۴۶۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱ - 09March 2021

ابوطالب (علیه السلام) سردار با ایمان و گمنام اسلامبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حجت الاسلام مهدی طائب امروز (سه‌شنبه) در مراسم افتتاحیه همایش بین‌المللی «حضرت ابوطالب (ع) حامی پیامبر اعظم (ص)» که در سالن قدس مجتمع امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به ابعاد شخصیت حضرت ابوطالب (ع) اظهار داشت: درسی که ابوطالب (ع) به ما آموخت این بود که اگر شخصی با خداوند معامله کند، در هر حال پیروز است.

فرمانده قرارگاه عمار با تأکید بر اینکه حضرت ابوطالب (ع) خود را فدای پیامبر اکرم (ص) کردند، افزود: ابوطالب (ع) تا پایان عمر لحظه‌ای از حمایت از پیامبر اکرم (ص) کوتاه نیامد.

حجت الاسلام طائب با اشاره به اینکه حمایت بی دریغ ابوطالب از پیامبر اکرم (ص) را همه مورخان قبول دارند، گفت: ایمان راسخ حضرت ابوطالب (ع) نسبت به پیامبر اکرم (ص) و دین مبین اسلام بی نظیر است، اما آنچه ایشان را از پای در آورد، محاصره در شعب ابیطالب بود.

وی با بیان اینکه حضرت ابوطالب (ع) دارای ایمان والا و انگیزه‌های الهی در حمایت و دفاع از رسول خدا (ص) بود، گفت: ابوطالب (ع) جان، مال و آبروی خودش را فدای پیامبر اکرم (ص) کرد. امروز همه سادات در سراسر دنیا از نسل ابوطالب (ع) هستند و سیادت خود را مدیون ایشان هستند. با پژوهش در تاریخ می‌فهمیم که همه مسلمین ایشان را دوست داشتند و شبهه ایمان نداشتن حضرت ابوطالب (ع) کاملاً بی اساس است.

حجت الاسلام طائب با اشاره به اینکه حضرت ابوطالب (ع) امین بودند و مسئولیت سفیر پیامبر اکرم (ص) را بین مشرکان بر عهده داشت، افزود: ایشان همواره فرمانده لشکر اسلام بود، اما گمنامی را به جان خرید. ابوطالب سردار گمنام پیامبر اکرم (ص) بود و یقیناً حضرت ابوطالب (ع) با عمل صالح و با ایمان از دنیا رفت.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها