قالیباف:

سهم ۱۵ درصدی معادن کردستان باید در منطقه هزینه شود

رییس مجلس شورای اسلامی در جریان نظارت میدانی خود از معدن طلای زرکوه شهرستان قروه گفت: دولت از سهم ۱۵ درصدی معادن که به خزانه واریز می شود، در استان و منطقه هزینه کند.
کد خبر: ۴۴۶۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۲ - 09March 2021

سهم ۱۵ درصدی معادن کردستان باید در منطقه هزینه شودبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، محمدباقر قالیباف امروز که عازم استان کردستان شده، در جریان نظارت میدانی خود از معدن طلای زرکوه شهرستان قروه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: معادن یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب کشور بوده و اقدامات خوبی در زمینه کانی‌ها و فولاد صورت گرفته و رشد خوبی داشته است.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از درصد کمی از ظرفیت معادن کشور استفاده کرده ایم و یکی دیگر از اشکالات موجود در حوزه معاون خام فروشی است، ادامه داد: در زمینه فراوری مواد معدنی استخراج شده از معادن کشور در حال تلاش هستیم و اقدامات خوبی تاکنون صورت گرفته است.

وی با بین اینکه در استان کردستان در زمینه سنگ آهن و فولاد اقدامات و برنامه ریزی خوبی صورت گرفته و معدن طلای شهرستان قروه نیز یکی از فرصت‌های مناسب استان محسوب می‌شود، تصریح کرد: براساس گزارش‌های دریافتی معدن طلای کردستان پس از دو دهه غیرفعال بودن، اکنون فعال شده و در شرایط خوبی قرار دارد و یکی از بهترین معادن از نظر حجم استخراج و کیفیت است.

قالیباف ادامه داد: اهالی استان ها، شهرستان‌ها و روستا‌های قرار گرفته در اطراف معادن اعتراضاتی دارند که باید از امکانات اشتغالزایی، اجتماعی و خدمات زیرساختی برخوردار باشند و این موضوع حق بجایی است که در مجلس این موضوع را پیگیری می‌کنیم تا دولت از سهم ۱۵ درصدی معادن که به خزانه واریز می‌شود، در استان و منطقه هزینه کند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها