جانشین سازمان بسیج مستضعفین:

هنرمندان سلحشوری فرزندان ملت را در تامین امنیت و اقتدار منعکس کنند

سردار «سید قاسم قریشی» با اشاره به سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط نیرو‌های ایرانی و دستگیری تنی چند از افسران نیروی دریایی انگلیس در آب‌های خلیج فارس گفت: باید این اقتدار را قدر بدانیم و انعکاس آن را هنرمندان در فرهنگ و هنر ما وارد کنند.
کد خبر: ۴۴۷۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹ - 10March 2021

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار «سید قاسم قریشی» جانشین سازمان بسیج مستضعفین در مراسم اختتامیه هفدهمین جشنواره ملی «ره‌آورد سرزمین نور» که امروز (چهارشنبه) در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، به وضعیت ایران در ادوار گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: تاریخ ملت ایران نشان می‌دهد که این کشور همواره در معرض تهاجم دشمنان قرار دارد و نظام سلطه اجازه نمی‌دهد ملت‌ها روی آرامش ببینند. پیش از انقلاب اسلامی بخش‌های مهمی از خاک ایران جدا شد. ملت ما از آن دوران عبرت‌های زیادی گرفته است؛ اما پس از انقلاب اسلامی تحت لوای ولایت فقیه، در طول ۴۰ سال گذشته با اقتدار مقابل دشمنان ایستادند که اوج آن در دفاع مقدس شکل گرفت.

وی افزود: اگر دیروز رژیم پهلوی، بحرین را از دست داد و توانایی ساخت کوچکترین فناوری را نداشت، امروز رزمنده‌های دوران دفاع مقدس و جوانان، ما را در بخش‌های مهم انرژی هسته‌ای، پالایشی، فناوری، دارویی جزو چند کشور اول دنیا قرار داده‌اند که این ناشی از روح ایستادگی و توانمندی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در ملت ما دمید تا امروز پیشتاز باشیم.

قریشی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی سالیان قبل در چنین روزی با حضور پر خیر و برکتشان در مناطق عملیاتی، برکتی مضاعف به منطقه بخشیدند و از ملت ایران خواستند حرکت راهیان نور را مغتنم شمرده و به فناوری نرم در مقابل جنگ نرم دشمن تبدیل کنند لذا روح سلحشوری و استقامت را در جوانان ما دمیدند که امروز ثمره پر ارزش‌ تربیت صد‌ها هزار جوان را در دفاع از حرم و عرصه سلامت می‌بینیم که به تاسی از حاج قاسم سلیمانی در این سال‌ها کوشیدند.

وی با اشاره به سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط نیرو‌های ایرانی و دستگیری تنی چند از افسران نیروی دریایی انگلیس در آب‌های خلیج فارس بیان کرد: باید این اقتدار را قدر بدانیم و انعکاس آن را هنرمندان در فرهنگ و هنر ما وارد کنند. سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص نیز نشان از اهمیت راهیان نور دارد لذا هنرمندان و جوانان با استخراج این گنجینه باید بتوانند این فرهنگ را به نسل جدید ایران و جهان اسلام انتقال دهند.

قریشی گفت: جشنواره ملی ره‌آورد سرزمین نور در هفدهمین دوره با موفقیت‌های قابل توجهی همراه بوده است که مرهون فرماندهی حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله‌العالی) و حضور فرزندان انقلاب در صحنه است.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها